برای پیشگیری از کرونا در روستا‌ها با دستور استاندار مازندران، دهیاران مسئول پدافند غیر عامل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به اینکه به منظور اجرای عملیات پیشگیری از ابتلا و جلوگیری از گسترش و سرایت ویروس کرونا در کشور و روستا‌های استان، دهیاران به عنوان مسئول پدافند غیر عامل انتخاب شدند.

او افزود: رعایت دقیق موضوعات بهداشتی و نکات ایمنی، برای دهیاران تابعه بخشداران ۵۷ گانه استان ضروری است و همچنین می‌بایست نسبت به عملی شدن آن اقدامات لازم را به عمل آورند.

استاندار مازندران گفت: تلاش برای برگزاری نشدن مراسم سنتی، جشن‌ها و عزاداری‌ها در سطح روستا‌ها و همچنین رعایت فاصله حداقل ۲ متر بین فروشندگان در بازار‌های هفتگی در روستا‌ها از جمله اقدامات مهم و لازم الاجرا است که دهیاران می‌بایست در دستور کار خود قرار دهند.

او با عنوان اینکه ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اعم از مساجد و تکایا به صورت روزانه باید در دستور کار باشد، افزود: ضد عفونی، گندزدایی و آهک پاشی جداول و جوی‌های و وسایل حمل و نقل عمومی در روستا‌ها بصورت حداقل دو روز یک بار از جمله نکات مهمی است که باید انجام شود.

حسین زادگان گفت: دهیاران باید توجه داشته باشند که ضد عفونی دفاتر دهیاری خصوصا سطوحی که در تماس با مراجعین و کارکنان دهیاری است باید در اولویت قرار گیرد تا به نوعی شاهد هیچ گونه خطر ناشی از ویروس کرونا نباشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.