نشست شورای امنیت درباره اوضاع شمال غرب سوریه و تحولات اخیر در این منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحدث، نشست شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با آخرین تحولات در ادلب و اوضاع انسانی در این بخش از سوریه برگزار شد. در این نشست اورسولا مولر، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کمک‌های بشر دوستانه سخنانی را در همین رابطه ایراد کرد.

مولر مدعی شد که مقامات سوری مانع رسیدن کمک‌های لازم به غیر نظامیان سوری می‌شوند. وی بدون محکوم کردن ترکیه در اشغال اراضی متعلق به سوریه گفت: «مقامات محلی در سوریه نباید مانعی دربرابر کمک‌های بین‌المللی شوند». البته بر اساس گزارش‌ها، وی هیچ ادله‌ای را در تایید این ادعا ارائه نکرده است.

اورسولا مولر در ادامه این را هم گفت که اوضاع بشردوستانه در شمال غرب سوریه تعریفی ندارد و نیاز به اقدامات فوری شورای امنیت دارد. وی همچنین از اوضاع نابسامان کودکان سوری گفته و تاکید کرده که خانواده‌های سوری در شمال غرب سوریه وضعیت خوبی از نقطه نظر بشردوستانه ندارد.

ادعاهای مقام شاخص سازمان ملل در شورای امنیت در حالی مطرح می‌شود که ارتش سوریه طی هفته اخیر پیروزی‌های گسترده را در جبهه شمال غربی بدست آورده و توانسته شکست‌هایی اساسی‌ را به تروریست‌های جبهه‌النصره تحمیل کند. در این میان تحرکات منفی ترکیه در اشغال بخشی از خاک سوریه و همچنین حمایت‌های غیرمستقیم از بخشی از تروریست‌ها اوضاع را در محدوده مرزی ترکیه و سوریه بحرانی کرده است. آنکارا اعتراف کرده که در اشغال بخشی از اراضی متعلق به سوریه از حمایت واشنگتن نیز بهره‌مند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
ترکیه بدون آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند روزی هم به ترکیه خیانت می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
مولر غلط کرد ، اگر مقامات سازمان ملل شعور داشتند برعلیه کشورهای متجاوز به سوریه . ترانزیت تروریست ها به منطقه رای صادر می کردند.
ارتش سوریه باید شر اشرا متجاوز ترک و اروپائی و مزدوران عرب وهابی را از سر ملت سوریه کم کند.
شورای امنیت سازمان ملل یعنی کشک .
آخرین اخبار