«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد به درخواست ترکیه، امروز (جمعه) جلسه اضطراری درباره وضعیت سوریه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، در پی حمله به نظامیان ترکیه‌ای در ادلب سوریه، ناتو به درخواست ترکیه امروز جمعه یک نشست فوق العاده برگزار می‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «امروز، شورای ناتو به درخواست ترکیه تشکیل جلسه می‌دهد تا تحت ماده ۴ معاهده ناتو در مورد اوضاع در سوریه مشورت شود.»

اواخر شب گذشته [پنجشنبه]، در پی حمله ارتش سوریه به مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در ادلب، دست کم ۳۳ سرباز ترکیه‌ای کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، ترکیه و روسیه در سوچی به توافق رسیدند که ادلب را به یک منطقه کاهش تنش تبدیل کنند. طبق این توافق اقدامات تجاوزکارانه در ادلب صریحاً ممنوع شد.

عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده است. از سوی دیگر سوریه اعلام کرده استان ادلب بخشی از این کشور است و هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار