معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مصوب دور دوم از سفر رییس جمهور به استان به هشت طرح زیرساختی کشاورزی استان در هفت ماه گذشته اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی بهنام فر معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در دور دوم از سفر هیات دولت به خراسان شمالی در تیر ماه امسال، مصوب شد که از محل اعتبارات تملک و دارایی و صندوق توسعه ملی ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۹۸ و ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۹۹ برای هشت طرح کشاورزی استان اعطا شوند.

بهنام فر افزود: توسعه روش‌های نوین آبیاری در سطح سه هزار و ۵۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان از جمله این هشت طرح زیرساختی بخش کشاورزی استان است که در این سفر مصوب شد تا در سال مالی ۹۸ مبلغ ۲۷ میلیارد تومان و در سال مالی ۹۹ نیز ۲۸ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شود.

او افزود: تا کنون چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار مصوب سال مالی جاری به اجرای توسعه روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان اختصاص یافته و به سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اعلام شده است.

بهنام فر در ادامه تامین آب برای توسعه ۴۵۰ هکتار از باغات واقع در اراضی شیب دار استان را از دیگر مصوبات این سفر برشمرد و گفت: در این سفر مصوب شد تا در سال مالی ۹۸ مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال مالی ۹۹ نیز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شوند.

او افزود: تا کنون از محل اعتبار مصوب دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سال مالی جاری مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این طرح اختصاص یافته است که منتظر دریافت مابقی اعتبار مصوب سال مالی جاری برای این طرح هستیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اجرای طرح کاداستر اراضی در بخش کشاورزی استان به مساحت ۱۲ هزار هکتار از محل اعتبارات ملی و استانی در سال مالی ۹۸ مبلغ سه میلیارد تومان و در سال مالی ۹۹ نیز مبلغ سه میلیارد تومان را از دیگر هشت طرح مصوب این سفر برای بخش کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: تا کنون، از سال مالی ۹۸ از محل اعتبارات ملی به این طرح مصوب مبلغ دو میلیارد تومان اختصاص یافته و عملیات انجام کاداستر اراضی در بخش کشاورزی استان شروع شده است.

بهنام فر افزود: هنوز از محل اعتبارات استانی اعتباری به این طرح مصوب اختصاص نیافته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالیاجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۶۴ هزار هکتار از اراضی ملی استان توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور را از دیگر مصوبات این سفر برشمرد و گفت: در این سفر مصوب شد در سال مالی ۹۸ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان و در سال مالی ۹۹ نیز مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود.

او افزود: تا کنون ۲۳ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد از اعتبار مصوب در سال مالی جاری به این طرح اختصاص یافته است که منتظر دریافت مابقی اعتبار مصوب سال مالی جاری برای این طرح هستیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه اجرای طرح مطالعات جامع و عملیات اجرایی ساماندهی عشایر توسط سازمان امور عشایری را از دیگر مصوبات این سفر در بخش کشاورزی استان نام برد و گفت: در این سفر مصوب شد که در سال مالی ۹۸ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار و در سال مالی ۹۹ نیز مبلغ هفت میلیارد تومان از محل منابع ملی به این طرح اعتبار اختصاص داده شود.

او افزود: تا به کنون مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی به این طرح اختصاص یافته و اجرای طرح شروع شده است.

بهنام فر عنوان کرد: در این سفر مصوب شد که برای اجرای طرح‌های کوچک تامین آب در بخش کشاورزی استان شامل (احداث استخرها، بند‌های انحرافی و کانال‌های انتقال آب) در سال مالی ۹۸ میلغ هشت میلیارد تومان و در سال مالی ۹۹ نیز هشت میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: پس از گذشت هفت ماه از سال مالی ۹۸، ۵۱ میلیارد تومان اعتبار معادل ۴۹.۵ درصد از اعتبار مصوب ۱۰۳ میلیارد تومانی این سفر برای سال مالی ۹۸ به هشت طرح زیرساختی کشاورزی در استان اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

 انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.