در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قدمت برخی از سد‌های تهران بیش از ۵۰ سال است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: قدمت برخی از سد‌های تهران ۵۵ سال است و از نظر پایداری هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود ندارد.

زارع خبر عید6/////قدمت برخی از سد‌های تهران ۵۵ سال استسید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که سد‌های تهران از باب پایداری و مقاومت در مقابل سیلاب و شرایط اضطراری مقاوم هستند، اظهار کرد: همه سد‌های کشور در شرایط پایداری قرار دارند و وضعیت تمام سد‌ها به صورت روزانه پایش می‌شود و احتمال شکستن سد‌های تهران در پی سیلاب وجود ندارد.

او با اشاره به طول عمر سد‌های تهران اظهار کرد: قدمت برخی از سد‌های تهران ۵۵ سال است و از نظر پایداری و مقاومت هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود ندارد و تمام سد‌ها به صورت روزانه با ابزار دقیق مورد پایش قرار می‌گیرند و هیچ مشکلی برای پایداری و مقاومت سد‌های استان تهران وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این‌که سال گذشته شایعاتی در فضای مجازی در خصوص احتمال شکستن سد امیرکبیر مطرح شده بود، گفت: سد امیرکبیر هیچ مشکلی نداشته و نخواهد داشت و وضعیت این سد نیز به طور مرتب مورد بررسی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:ایران جز ۵ کشور برتر صنعت سدسازی


رضوی با بیان این‌که هر کدام از سد‌های تهران یک ویژگی خاصی دارند و هر کدام از آن‌ها یک روش کنترل و پایداری خاصی دارند، تصریح کرد: وضعیت پایداری سد‌ها در شرایط نرمالی است و پیش‌بینی ما این است که اگر شرایط نرمال باشد مشکلی برای سد‌ها به وجود نمی‌آید مگر این‌که شاهد حوادث غیرمترقبه همچون زلزله هشت ریشتری و حوادثی از این قبیل باشیم در غیر این صورت مقاومت سد‌های تهران بسیار بالا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص آخرین وضعیت سد‌های تهران گفت: در حال حاضر سد‌های تهران ۶۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند و شرایط آن‌ها کاملا نرمال است و حتی نسبت به سال‌های نرمال وضعیت تا حدودی بهبود یافته است.

او ادامه داد: نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ میلیون مترمکعب حجم آب سد‌های استان تهران افزایش یافته است و در خصوص منابع آب تهران نیز باید گفت که وضعیت از سال‌های نرمال بالاتر است.

رضوی اظهار کرد: از نظر منابع آبی شرایط خوبی را داریم و اگر مردم صرفه‌جویی کنند پیش‌بینی ما این است که سال ۱۳۹۹ را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
برا احتیاط زلزله بهتره سدهای قدیمی رو یه پنجم کمتر پرش کنیم
آخرین اخبار