معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: پارک شهربازی این کلانشهر تعطیل و استفاده از وسایل بازی در پارک‌های محله‌ای ممنوع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عالی پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: از روز چهارشنبه، ۷ اسفندماه، قرارگاه مقابله با کرونا ویروس در شهرداری اهواز تشکیل شده و براساس مصوبه فرمانداری اهواز، همه دستگاه‌های خدماتی باید در کنار شهرداری عملیات ضدعفونی شهر با محلول‌پاشی در اماکن پرتردد را انجام دهند.

او بیان کرد: در این رابطه، شرکت‌های مختلف از قبیل آب و فاضلاب، برق، هلال احمر، گاز، صنعت و معدن و تجارت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و اورژانس در شهرداری اهواز حضور پیدا کردند و تقسیم کار برای انجام فعالیت‌های موثر جهت ضدعفونی مناطق پرجمعیت مانند بازار‌ها انجام شده است. چهارشنبه شب نیز نخستین مرحله عملیات ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد توسط عوامل آتش‌نشانی منطقه یک در معابر اصلی شهر انجام شد.

عالی پور با اشاره به ضدعفونی ۸ منطقه اهواز توسط ۳۲۰ نفر در هر شیفت کاری، اظهار داشت: به این منظور از سوی فرمانداری اهواز ۱۰ هزار لیتر ژاول (محلول سفیدکننده) در اختیار شهرداری اهواز قرار گرفت و عملیات ضدعفونی توسط دستگاه‌های سمپاش و شوینده در بازار‌ها از جمله بازار هسته مرکزی شهر انجام می‌شود. این عملیات یک بار در شبانه‌روز انجام می‌شود و بنا است که با همکاری اصناف و واحد‌های صنفی، به دو نوبت در شبانه‌روز برسد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: عملیات ضدعفونی شهر عمدتا در اماکن پرتردد که شهروندان مایحتاج روزانه خود را تهیه می‌کنند، انجام می‌شود. این عملیات در هسته مرکزی شهر اهواز در خیابان امام، سلمان فارسی، طالقانی و خیابان کاوه در منطقه ۱، خیابان وهابی و خیابان اصلی کیانپارس در منطقه ۲، زیتون کارمندی در منطقه ۳، خیابان ۴ فروردین منطقه گلستان در منطقه ۴، خیابان پردیس در منطقه ۵، منطقه کمپلو در منطقه ۶، حصیرآباد در منطقه ۷ و صد دستگاه باهنر در منطقه ۸ شهرداری اهواز انجام می‌شود.

این مقام مسئول افزود: از جمله دیگر مصوبات مهم قرارگاه مقابله با شیوع کرونا ویروس، الزام مجمع امور صنفی به ملزم کردن تمام واحد‌های صنفی جهت ضدعفونی و محلول‌پاشی در واحد‌های تجاری بوده است. شهرداران مناطق نیز ملزم به شستشو و محلول‌پاشی و تامین مواد شوینده در سرویس‌های بهداشتی عمومی به صورت مستمر هستند.

او در ادامه گفت: از شب گذشته (پنجشنبه) تا اطلاع ثانوی نیز پارک شهربازی اهواز تعطیل شده است. همچنین استفاده از وسایل بازی در پارک لاله ممنوع است. استفاده از وسایل بازی درپارک‌های محله‌ای هم ممنوع است.

علیرضا عالی پور بیان داشت: ترمینال‌های فرودگاه و راه‌آهن نیز روزانه باید چند بار ضدعفونی شوند. کلیه پایانه‌های حمل و نقل عمومی و و ناوگان اتوبوسرانی نیز روزانه هر ۲.۳ ساعت یک بار محلول پاشی میشوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.