استاندار لرستان گفت: تیم متشکل از بازرسان دستگاه‌های نظارتی بر بازار کالا‌های مورد نیاز مردم از جمله الکل، ژل بهداشتی و ماسک و همچنین مواد غذایی، نظارت مستمر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان  با تاکید بر اینکه ادارات باید بر اساس دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ضد عفونی محیط‌های اداری اقدام کنند؛ از تأمین کالا‌های اولیه مورد نیاز مردم در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.

او اظهار داشت: تیمی متشکل از بازرسان تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی، صمت و دادستانی به صورت مستمر بر بازار کالا‌های اولیه مانند الکل، ژل بهداشتی و ماسک و کالا‌های ثانویه مانند گوشت، مرغ و میوه نظارت داشته باشند و در صورت برخورد با تخلفات احتمالی به دبیرخانه ستاد گزارش دهند.

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت آموزش و عملیات ضدعفونی محیط‌های اداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی را به انجام این اقدامات بر اساس دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی مکلف کرد.

خادمی تصریح کرد: ضدعفونی و پاکسازی فضا‌های عمومی شهری توسط شهرداری‌های سطح استان و مناطق روستایی با همکاری اداره کل دامپزشکی و دهیاران انجام شود.

او با بیان این نکته که داروخانه‌های متخلف پلمب خواهند شد، عنوان داشت: شهرداری‌های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ارائه پیام‌ها و تبلیغات محیطی در خصوص بیماری کرونا اقدامات لازم در سطح شهرستان‌های استان به عمل آورند.

استاندار لرستان از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی تقدیر و این اقدامات را مثبت ارزیابی کرد.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نیروی انتظامی استان نسبت به تأمین امنیت بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی در آن حضور دارند، اقدام کند.

او بیان داشت: با توجه به تجمع در سربازخانه‌ها و اماکن نظامی این نهادها، محیط‌های ستادی خود را در اسرع وقت ضد عفونی کرده و آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را به پرسنل ارائه دهند.

استاندار لرستان زندان‌ها را از دیگر محل‌هایی که تراکم جمعیتی در آن‌ها وجود دارد عنوان کرد و افزود: آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا و عملیات ضدعفونی این اماکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.