دکترای مدیریت ورزش گفت: در زمان شیوع کرونا ویروس باید از ورود افراد بیمار به اماکن بسته ورزشی جلوگیری شود و در مورد استفاده از وسایل دقت لازم جهت ضد عفونی حتما انجام شده باشد.

نصر اصفهانی، دکترای مدیریت ورزش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان در باره راهکار‌های ورزش در اماکن ورزشی در زمان شیوع کرونا ویروس گفت: ویروس کرونا از سه طریق انتقال پیدا میکند،تماس مستقیم با فرد الوده ، قطره‌های تنفسی فرد الوده از طریق سرفه و عطسه و  تماس با سطوح الوده ،این ویروس میتواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ولی با یک ضد عفونی ساده میتوان ان را از بین برد .

او با اشاره به اینکه  بهداشت و نظافت برای جلوگیری از شیوع بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد:بحث‌های مختلفی در مورد تعطیل بودن یا نبودن اماکن ورزشی وجود دارد که اکثرا با توجه به شرایط مذکور و صلاحدید مسئولین آن منطقه مطرح شده است.

دکترای مدیریت ورزش گفت: اولین موضوع بحث ما ورزش در فضای بسته یا اماکن ورزشی یا باشگاه‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا ویروس است که بخاطر حضور متعدد افراد احتمال شیوع این بیماری بیشتر است مخصوصا که این نکته باعث شده سطوح دستگاه‌ها و وسایل ورزشی برای الودگی به ویروس که بصورت مشترک استفاده میشود راه را برای گند زدایی بسیار مشکل میکند؛ لذا مراقب ویژه‌ای میطلبد که از ورود افراد بیمار به این اماکن جلوگیری شود و در مورد استفاده از وسایل دقت لازم جهت ضد عفونی حتما انجام شده باشد.

نصر اصفهانی ادامه داد: نکته بعدی سیستم تهویه اماکن ورزشی است که باید بصورت ۲۴ ساعته در گردش باشد و احتمال حضور ویروس را کاهش میدهد.مسیله بعدی تعرق در حین ورزش کردن است که باعث میشود استفاده وسایل اشتراکی در این اماکن با تعرق باعث تشدید انتقال فرد الوده به دیگران خواهد شد؛ که راهکار‌های ویژه خود را دارد مثلا استفاده از حوله جداگانه و تمریناتی که در ضربان کمتر باعث تعرق کمتر میشود و به دیگران نزدیک نشوید.

او تاکید کرد: ایجاد فاصله یک متر و نیم تا ۲ متر بین افراد و حداقل استفاده از وسایل مشترک یا با وسایل شخصی تمرین کردن میزان الودگی را کاهش میدهد.کم کردن تایم تمرین و افراد در باشگاه در هر سانس و افزایش میزان زمان گندزدایی وسایل برای سانس بعدی هم یکی از راهکار‌های جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس است.
 

ورزش در فضای باز

 
دکترای مدیریت ورزش گفت: بنظر پزشکان فعالیت‌هایی که در فضای باز انجام میشوند بیخطر هستند. در این شرایط تهویه و جابجایی هوا بهتر است و ویروس در هوا در یکجا باقی نمیماند. ما ورزش‌هایی را پیشنهاد میکنیم که در ان‌ها تماس فردی با دیگران کمتر رخ میدهد. ورزش‌هایی مثل تنیس، دویدن، دوچرخه سواری . در ورزش‌هایی مثل پیلاتسفیتنس _یوگاکراس فیت اگر با شریک تمرینی تان تماس یا برخورد فیزیکی دارید در معرض خطر هستید، ولی در صورتی که به تنهایی تمرین میکنید خطر زیادی متوجه شما نخواهد بود.

نصر اصفهانی افزود: بیشترین خطر ابتلا به ویروس مربوط به زمانی است که شما از یک تا نیم ساعت پس از لمس اشیاء توسط فرد الوده ان را لمس کنید. از انجایی که این ویروس برای زنده ماندن به میزبان زنده نیاز دارد با گذشت زمان خطر ابتلا به این ویروس کاهش میبابد.
 


راهکار‌های پیشگیرانه

او در ادامه تاکید کرد: شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله؛ ساک ورزشی ،ضد عفونی کردن متداوم ورزشگاه باشگاهکفپوشرختکنسرویس‌های بهداشتی ...کاهش هر چه بیشتر تجمع ورزشکاران و کاهش میزان افراد در یک سالن ، خود، بازرسی مربیان و مدیران باشگاه در مورد رعایت موارد بهداشتی الزامی است ،برگزاری دور‌های اموزشی مختصر برای افراد فعال در باشگاه، نصب اطلاعیه‌های اموزشی و بنر‌های هشدار دهنده درمحیط باشگاه ، رعایت فاصله منطقی با همه افراد. بین ۱ متر تا ۲ متر میباشد ،خودداری از روبوسی ، دست دادن، لمس صورت تا قبل از شستن دست‌ها و صورت ،عدم پذیرش افرادی که علائم بیماری دارند، از جمله اقدامات پیش گیرانه در رابطه با این ویروس است.

دکترای مدیریت ورزش گفت: استفاده از محلول ضد عفونی بالای ۷۰ درصد الکل در محل ورزش برای تمیز کردن ،بعد از پایان ورزش حتما لباس‌ها تعویس و در منزل استحمام کنید. توجه کنید کفش‌های ورزشی خود را درون کیف ورزشی کنار لباسهایتان قرار ندهید و در کاور جداگانه قرار بدهید ،در فضا‌های کوچک و بسته حتی المکان فعالیتی نداشته باشید و به طور مداوم از محلول ضد عفونی کننده برای دستان و سطوح وسایل باشگاه استفاده کنید.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.