معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از پخش محموله الکل (مایع ضد عفونی کننده) و ماسک در داروخانه ها طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عطاءالله حیدری ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: یک محموله شامل چهار تُن الکل امروز به استان می‌رسد و در بین داروخانه ها توزیع می‌شود تا از این طریق مردم بتوانند برای ضد عفونی از این ماده استفاده کنند.

او با توصیه به شهروندان مبنی بر تهیه الکل و مواد ضدعفونی کننده از مراکز مجاز بویژه داروخانه ها، تاکید کرد: برخی مراکز غیرمجاز، الکل صنعتی را به عنوان ضدعفونی کننده دست، به شهروندان می‌فروشند که خطرناک است و باید از آن تنها برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کشف ۱۸ هزار ماسک از یک انبار خانگی در قروه در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: این ماسک ها کیفیت ندارد و قابل اطمینان نیست لذا در بین مردم توزیع نشد و معدوم گردید.

حیدری اولین محموله ماسک ارسالی از وزارت بهداشت را شامل ۵۰ هزار عدد اعلام کرد و یادآور شد: تمام این محموله در بین کادر درمانی بیمارستان ها که در ارتباط مستقیم با بیماران هستند، توزیع شده است.

او با اشاره به تمهیدات انجام شده برای افزایش تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان، اضافه کرد: قرار است یک واحد تولید مواد آرایشی و بهداشتی خط تولیدی را به تهیه مواد ضدعفونی اختصاص دهد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان کمبود مواد اولیه را از مشکلات حال حاضر برشمرد و گفت: سهمیه هر واحد تولیدی، ۶ هزار لیتر در روز است که این سهم را وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده است.

حیدری اضافه کرد: خط تولید یک کارخانه هم عوض شده و روزانه ۲ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

او به شهروندان توصیه کرد برای ضدعفونی کردن محیط از ترکیب آب و وایتکس استفاده کنند و افزود: برای نتیجه مطلوب یک واحد وایتکس را با ۹ واحد آب معمولی ترکیب و از ان برای ضدعفونی محیط استفاده کنید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همکاری مطلوب داروخانه های کشور اشاره کرد و یادآور شد: کمبود ماسک یک مشکل جهانی است و تنها به کشور ما اختصاص ندارد و روزانه ۱.۵ میلیون ماسک تولید می شود.

حیدری رعایت بهداشت فردی را مهمتر از استفاده از ماسک دانست و گفت: مردم خونسردی خود را حفظ کنند و بدانند که شست و شوی مداوم دست از ماسک واجب تر است ضمن اینکه فاصله یک متری خود را با دیگر افراد حتما حفظ کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.