مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از برخورد با سوجویان تبلیغ کننده فروش داروی کرونا ویروس خبر داد.

محمد علی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اقدامات سازمان تعزیرات درخصوص مقابله با احتکار و گران فروشی ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در تهران، گفت: در خصوص این موضوع کشفیات ویژه‌ای را در سطح شهر تهران داشتیم.

وی افزود: از همان روز‌های اول که بحث انتشار کرونا ویروس مطرح شد، سعی کردیم تا به موضوع ورود کنیم و تقریبا هر روز تعداد قابل توجهی از گشت‌های مشترک تعزیرات در سطح پایتخت فعال بوده است.

اسفنانی تصریح کرد: در یکی از پرونده‌های بررسی شده تعداد ۳ میلیون ماسک در انباری در پایتخت کشف شد و در بررسی دو پرونده دیگری هم تعداد یک میلیون و دویست هزار عدد ماسک احتکار شده به صورت جداگانه توسط بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی در تهران کشف شد.

وی افزود: در پرونده دیگری که مورد بررسی قرار گرفت، ۵ کانکس دستکش یکبار مصرف که شامل یک هزار و ۷۰۰ کارتن از این قلم جنس بود، کشف شد و در برخی از مناطق هم مقادیر قابل توجهی از ژل و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده، کشف و ضبط شد.

به گفته مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران پرونده‌های متعددی برای محتکران و گرانفروشان ماسک تشکیل شده و به زودی پس از بررسی موارد آرای آن نیز به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

وی افزود: اقلام مکشوفه با همکاری وزارت بهداشت و درمان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان تهران در حال توزیع است و سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر نحوه صحیح این توزیع نظارت دارد.

اسفنانی در پاسخ به اینکه با توجه به عدم کشف داروی درمانی کرونا ویروس و تبلیغ فروش آن در فضا‌های مجازی و حقیقی توسط سودجویان و فریب شهروندان، گفت: اگر فردی در این باره اقدامی کند که در حوزه پزشکی باشد، طبق قانون پیش بینی شده تعزیرات با متخلفان این حوزه برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و در صورتی که اقدامات سودجویان در حوزه کلاهبرداری باشد، قوه قضاییه به موضوع ورود خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران خطاب به احتکار کنندگان، گفت: ابتدا به این افراد برادرانه توصیه می‌کنم که با کالا‌های سلامت محور که با جان مردم سر و کار دارند، اقدامات مجرمانه نکنند، در غیر این صورت با مشاهده کوچکترین تخلف در این حوزه با احتکار کنندگان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار