دادستان کرمانشاه از کشف یک واحد غیرمجاز پخش فرآورده‌های دارویی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه بابیان اینکه شناسایی و دستگیری عوامل این واحد با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) از مدتی پیش در دستور کار قرار گرفت، گفت : پس از شناسایی و دستگیری متهم این پرونده، اقلام زیادی از فرآورده‌های دارویی غیرمجاز از این واحد کشف و واحد مذکور پلمب شد.

او گفت : براساس رصد‌های فنی انجام شده، متهم این پرونده با استفاده از بستر فضای مجازی و ایجاد وب سایت در سال‌های گذشته نزدیک به ۲۷۰۰ مرسوله پستی فرآورده‌های دارویی غیرمجاز به سایر استان‌ها ارسال کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه افزود:این واحد نه تنها دارای داروخانه نبوده، بلکه فاقد مجوز لازم از سوی سازمان غذا و دارو برای فروش محصولات اینترنتی بوده و حتی برخی از اقلام فروخته شده از سوی وی نیز به صورت غیرمجاز و بدون رعایت تشریفات قانونی تولید شده است.

او گفت: طبق آیین نامه اجرایی نحوه معرفی، ارائه اطلاعات علمی و بازاریابی فرآورده‌های داروئی، بیولوژیک، مکمل ها، فرآورده‌های طبیعی سنتی و تجهیزات پزشکی صرفاً از طریق نشریات و پایگاه‌های اطلاع علمی گروه پزشکی مورد تایید بوده و فروش اینترنتی کلیه فرآورده‌های طبیعی، سنتی، و مکمل جز در سایت داروخانه‌های مجاز در سایت‌ها و رسانه ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خلاف مقررات است.

صادقی به شهروندان گفت: در خرید‌های اینترنتی با افزایش دقت وهوشیاری، مجاز یا فاقد پروانه بودن را مورد توجه قرار دهند.

دادستان کرمانشاه افزود: همچنین پلیس فتا نیز باتوجه به وظایف خود با رصد مستمر فضای مجازی نسبت به شناسائی هرگونه فعالیت در زمینه عرضه فرآورده‌های داروئی و مکمل‌ها اقدام کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.