سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از عصر و شب فردا تا دوشنبه شب کاهش دما بین پنج تا ۱۵ درجه، بارندگی و احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مازیار غلامی سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشاندهنده استقرار سامانه کم فشار در منطقه است؛ اما از بعدظهر یکشنبه؛ با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی و همراهی آن با ناپایداری تراز میانی جو، شرایط برای بارندگی، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف تا دوشنبه مهیاست.

وی افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی آسمان استان برای روز یکشنبه کمی تا نیمه ابری، به تدریج ابری و مه آلود طی بعدظهر و شب بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید)، کاهش نسبی دما و اواخر وقت ارتفاعات بارش برف و برای دوشنبه آسمانی ابری و مه آلود، کاهش دما، بارندگی و وزش باد، بعضی نقاط شدید، ارتفاعات بارش برف و اواخر وقت کاهش ناپایداری پیش بینی می‌شود.

غلامی بیشترین و کمترین دمای هوای استان را طی شبانه روز گذشته مربوط به رودبار با ۱۹ درجه سانتی گراد و دیلمان با یک درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.

غلامی گفت: بیشترین و کمترین دمای هوای رشت در شبانه روز گذشته ۱۸ و هفت درجه سانتی گراد بالای صفر ثبت شده است.

سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان تصریح کرد: طی مدت فعالیت این سامانه بارشی؛ آبگرفتگی احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بارش برف در نواحی کوهستانی و مه آلود بودن هوا دور از انتظار نیست؛ از این رو، توصیه می‌شود تا رانندگان در چنین شرایط جوی بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.