مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از استقرار تیم‌های هلال احمر استان اردبیل در مبادی ورودی شهر‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تیم‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل به عنوان معین دانشگاه علوم پزشکی در خط اول تفکیک مسافرین ورودی، در ایستگاه‌های ویژه‌ای که در مبادی ورودی استان اردبیل قرار گرفته اند، استقرار یافتند.

او افزود: تیم‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و پلیس راه جهت اجرای طرح کنترل، هشدار و اطلاع رسانی کرونا با ارائه توصیه‌های بهداشتی، رعایت و پیشگیری از شیوع کرونا به مسافرین ورودی استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه در این ایستگاه‌ها غربالگری‌های اولیه از مسافران ورودی به شهر‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در این پست‌ها نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر که مجهز به دستگاه تب سنج هستند، دمای بدن مسافرین ورودی به استان را اندازه گیری می‌کنند و در صورت تب بالا و مشکوک بودن برای اقدامات تشخیص تخصصی آن‌ها را به گیت بهداشت و درمان مستقر در محل هدایت می‌کنند.

معبودی ادامه داد: این اطلاع رسانی به مسافران در ورودی شهر‌ها انجام می‌شود تا آن‌ها اطلاعات لازم را در مورد ویروس کرونا داشته باشند و با خطرات احتمالی آشنا شده و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

او افزود: برای آگاهی و اطلاع رسانی مسافرین در خصوص کرونا، بروشور‌هایی نیز تهیه شده و بین مسافران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.