نماینده عرب کنست (پارلمان اسرائیل) از سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

نماینده عرب کنست: تنها ویروسی که نتانیاهو می‌شناسد نژادپرستی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست، «احمد طیبی» نماینده عرب کنست در یک مصاحبه رادیویی بار دیگر ضمن انتقاد از سیاست‌های نژادپرستانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در خصوص پیروزی او در انتخابات روز دوشنبه ابراز تردید کرد.

طیبی در این خصوص گفت: ما نزدیک به ۱۶ کرسی را در اختیار داریم. یک فهرست مشترک قوی وجود دارد و هیچ کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. به عقیده ما نتانیاهو، نخست‌وزیر نخواهد شد.

هنگامی که از طیبی درباره سیاست‌های نتانیاهو درباره شیوع ویروس کرونا پرسش شد، گفت: «تنها ویروسی که نتانیاهو می‌شناسد نژادپرستی است.»

انتخابات رژیم صهیونیستی دوشنبه ۲ مارس [۱۲ اسفند] برگزار می‌شود. طبق آخرین نظرسنجی‌ها بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و اتحاد سفید- آبی به ریاست رقیب او بنی گانتس با هم برابرند. رسانه‌های صهیونیستی نتایج یک نظرسنجی در بین تشکل‌های پارلمانی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد هیچ یک از احزاب، اکثریت آرا یعنی ۶۱ عضو کنست را برای تشکیل کابینه کسب نمی‌کند.

در آستانه این انتخابات، تنش میان مقامات حزب لیکود و آبی و سفید بالا گرفته و دو طرف اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح کرده‌اند. وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی نیز اخیرا اعلام کرد نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو در روز ۱۷ مارس [۲۷ اسفند] برگزار خواهد شد. هفته گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو، اقدام به جاسوسی از بنی گانتس، رقیب انتخاباتی او در انتخابات کنست کرده‌اند.

این سومین انتخابات پارلمانی اسرائیل در یک سال گذشته است و به نظر می‌رسد اکثریت لازم برای تشکیل ائتلاف برای هیچ حزبی وجود نداشته باشد. دو انتخابات دیگر در ماه‌های آوریل و سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار