سرمربی سابق تیم ملی بوکس:

کشور‌های صاحب سبک بوکس در داوری لابی می‌کنند/ پیش بینی تعداد سهمیه المپیک غیر ممکن است

نهرودی گفت: کشور‌های صاحب سبک بوکس در نحوه داوری مسابقات دخالت می‌کنند و نمی‌توان این مشکل را از بین برد.

حسین نهرودی سرمربی سابق تیم ملی بوکس در گفت و گو با   خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کسب سهمیه المپیک۲۰۲۰ توکیو بیان کرد:  امیدواریم داوری در این دوره از المپیک کمتر به تیم ما آسیب برساند. متاسفانه لابی کشور‌های بزرگ در بوکس را نمی‌توان از بین برد. به خاطر دارم که در المپیک لندن داوری به قدری افتضاح بود که تعدادی از داوران را اخراج کردند. البته داوری این دوره به دست ioc است و فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) دخالتی در نحوه داوری‌ها ندارد.

او در ادامه عنوان کرد: تیم ملی و کادر فنی تلاش زیادی  برای کسب سهمیه المپیک کرده اند، اما باید فاصله بوکسور‌های کشورمان  را با سایر قهرمانان آسیایی در نظر بگیریم. همچنین باید نحوه داوری را در نظر گرفت چرا که کشور‌های صاحب سبک از داوری هم مورد حمایت قرار می‌گیرند.

روزبهانی یکی از بوکسورهای مطرح در سنگیم وزن است

نهرودی اظهار کرد: در برخی از اوزان مثل وزن  احسان روزبهانی فاصله چندانی با رقبای آسیایی نداریم. قرار است در اوزان سبک وزن تا نفر ششم، در اوزان میانه ۵ نفر و در سنگین وزن ۴ نفر سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند. این اقدام کمی شانس برای بوکسور‌ها به وجود می‌آورد البته با انجام سیدبندی شانس به کمتر می‌شود.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس درباره سیدبندی انتخابی المپیک گفت: زمانی بود که سیدبندی صورت نمی‌گرفت شانس می‌توانست یک فاکتور مثبت برای بوکسور‌های ضعیف باشد. اکنون به خاطر سید بندی بوکسور‌ها با توجه به امتیازات خود در جدول مسابقات قرار می‌گیرند.

نهرودی درباره شانس کسب سهمیه المپیک در سبک وزن و سنگین وزن بیان کرد: از نظر کمی در سبک وزن و از نظر کیفی در سنگین وزن شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ بیشتر است. یعنی اگر در سبک وزن نفر ششم هم شویم می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم، اما در سنگین وزن بوکسور ایران باید در بین ۴ نفر اول قرار بگیرد. با توجه به این شرایط سبک وزن‌ها شانس بیشتری دارند.

او درباره پیش بینی تعداد کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: پیش بینی تعداد سهمیه‌های المپیک بسیار سخت است و باید بحث شانس را در روز مسابقه در نظر گرفت.


بیشتر بخوانید: استکی: رقابت برای کسب سهمیه المپیک بوکس در آسیا سخت است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار