مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:شدت آسیب ملخ های مهاجر بسیار است و برای مقابله با هجوم آنها آماده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسنعلی رحیمی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه دو دسته ملخ باعث آفت به نباتات می‌شوند، اظهار داشت: هجوم ملخ‌ها در ایران در دو رده بومی و مهاجر تقسیم می‌شود. ملخ‌های بومی در اردیبهشت ماه به مزارع و باغات هجوم می‌برند که برای مقابله با آن‌ها اقداماتی انجام می‌شود.

او افزود: در سال گذشته با هجوم ملخ‌های بومی مواجه بودیم که دوازده هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان‌های غربی استان اصفهان را تهدید می‌کردند که برای ممانعت ازهجوم این ملخ‌ها تدابیری موثر به کار گرفته شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ملخ‌های مهاجر یا دریایی از کشور‌های افریقایی، هند و پاکستان به استان‌های جنوبی حمله می‌کنند، تصریح کرد: آسیب ملخ‌های مهاجر به مراتب بیشتر از ملخ‌های بومی است، چراکه در دسته جات متراکم حمله می‌کنند و غذای بیشتری مصرف می‌کنند و تهدید جدی برای نباتات تلقی می‌شوند.

او بیان داشت: سال گذشته با تمهیدات انجام شده مانع از رسیدن ملخ‌های مهاجر به استان اصفهان شدیم و امسال هم این ملخ‌ها مدام ردیابی می‌شوند و امکانات و تجهیزات مقابله با هجوم این گونه ملخ‌ها فراهم شده است.

رحیمی اشاره‌ای به نحوه مقابله با ملخ‌های مهاجر داشت و گفت: ابتدا کانون‌های تخم ریزی ملخ‌ها شناسایی می‌شود و با ردیابی پوره‌های ملخ با طعمه پاشی و سم پاشی نابود می‌شوند و با دیوارگذاری اطراف باغ‌ها از گسترش بی رویه آن‌ها به مزارع و باغ‌ها جلوگیری می‌کنیم.


منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار