اعمال محدودیت‌های زیارتی در بقاع متبرکه شیراز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز گفت: با توجه به شیوع بیماری کروناویروس جدید، محدودیت‌های زیارتی در بقاع متبرکه تحت نظارت این اداره در شیراز اعمال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید میثم حسینی افزود: کشیدن حفاظ فیزیکی در کنار ضریح‌های مطهر امامزادگان، شست‌شوی صحن و سرا و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی به‌صورت مستمر و تعطیلی مراسم مذهبی جمعی بخشی از محدودیت‌های اعمال شده در بقاع متبرکه تحت نظارت این اداره است.

حسینی ادامه داد: از آنجا که ضریح‌های مطهر بقاع متبرکه همواره در تماس مستقیم با دست و صورت زائران قرار می‌گیرد و از جمله موارد احتیاط است، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محدودیت‌هایی برای نحوه زیارت در بقاع متبرکه به منظور جلوگیری از ارتباط مستقیم با ضریح‌های مطهر قائل شده‌ایم.

او ادامه داد: با نصب حفاظ‌های فیزیکی در اطراف ضریح مانع از تماس مستقیم و ارتباط لمسی زائران با سطوح ضریح‌های مطهر شده ایم و با اعمال محدودیت ضمن فراهم‌سازی امکان زیارت و عبادت مردم توصیه‌های بهداشتی را نیز رعایت کرده و به عموم زائران متذکر می‌شویم.

حسینی گفت: نصب حفاظ فیزیکی و اعمال محدودیت زیارتی هم‌اکنون در بقاع متبرکه سیدعلاءالدین حسین (ع)، علی‌بن حمزه (ع)، سیدتاج‌الدین غریب (ع)، سیدمحمد (ع) قصردشت، شاهداعی الی‌الله و چند بقعه متبرکه دیگر انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز همچنین یادآور شد: برگزاری مراسم‌های مذهبی جمعی در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

حسینی گفت: علاوه بر این‌ها با توجه به شرایط فعلی، فعالیت کفشداری‌های بقاع متبرکه متوقف شده است و کیسه‌های یک‌بار مصرف در اختیار زائران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.