شهردار‌ی یامچی با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید ورمی کمپوست از فضولات حیوانی کرده است که این طرح برای اولین بار در سطح شمالغرب کشور در این منطقه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی در مزارع، علی رغم بازدهی اولیه مناسب، در دراز مدت اثرات سوئی برجا می‌گذارد.

تولید کود ورمی کمپوست به عنوان یکی از غنی‌ترین کود‌های آلی که از طریق کرم خاکی به دست می‌آید مدتی است در منطقه یامچی آغاز شده است.

با توجه به اینکه منطقه یامچی یکی از قطب‌های دامداری در استان بشمار می‌اید وجود فضولات حیوانی معضل بزرگ در قسمت حاشیه نشین شهر یامچی شده بود که با راه اندازی اجرای طرح ورمی کمپوست از فضولات حیوانی این معضل بزرگ زیست محیطی حل و یک منبع درامد از فروش این فضولات برای دامداران، و یک در امد پایدار از این طرح برای شهرداری ایجاد شد.

شهردار‌ی یامچی با مشارکت بخش خصوصی اقدام به  تولید ورمی کمپوست از فضولات حیوانی کرده است که این طرح برای اولین بار در سطح شمالغرب کشور در این منطقه اجرا می‌شود.

کود آلی ورمی کمپوست که مصارف باغی گلخانه‌ای و دارویی دارد بعد از نیاز مصرف داخلی از شهر یامچی به کشور‌های اروپایی نیز صادر می‌شود و کشور‌های چین و ترکیه و اذربایجان اولین خریداران این کود ورمی کمپوست یامچی هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار