رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: ۶۰ تن کود شیمیایی اوره بین کشاورزان در شهرستان مهاباد توزیع شد.

علیزداه رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۶۰ تن کود شیمیایی اوره در انبار سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی کیسه گیری و به کارگزاران توزیع کود در شهرستان مهاباد برای توزیع در بین کشاورزان ارسال شد.

او با بیان اینکه کود شیمیایی اوره (سهمیه بهاره سال ۹۹) محصولات استراتژیک بین کشاورزان این شهرستان اختصاص یافته است، افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، کارگزاران و عاملان مجاز توزیع کود، نسبت به تهیه کود‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

علیزاده اضافه کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن نیز کود بهاره از ابتدای امسال در بین کشاورزان توزیع شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد کاهش حاصلخیزی خاک در اراضی کشاورزی و باغی را از دلایل استفاده از کود‌های شیمیایی برای این اراضی عنوان کرد و افزود: کشاورزان باید از مصرف کود‌های شیمیایی به صورت بی رویه خودداری کرده و سعی کنند مصرف کود‌ها بر اساس آزمون خاک و برگ و با مشاوره کارشناسان کشاورزی انجام شود.

او اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار نفر در مهاباد به عنوان بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که هشت هزار نفر از آنان تاکنون سهمیه کود خود را دریافت کرده اند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد از باغداران نیز خواست برای کسب راهنمایی‌های لازم در بخش کشاورزی و تغذیه باغات به کارشناسان پهنه مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا مدیریت جهاد کشاورزی مهاباد مراجعه کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.