مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: امروز هوای خرم آباد در شرایط خطرناک و ۱۶ برابر حد مجاز قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در استان لرستان اظهارداشت:در حال حاضر آلودگی هوا خرم‌آباد به ۱۶ برابر حد مجاز رسیده است.

او افزود: بنا بر پیش بینی و اعلام سازمان هواشناسی استان گردو غبار به همراه هسته بارشی در بالای زاگرس شکل گرفته و گرد و غباری نیست که از خارج کشور وارد شده باشد.

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به افزایش آلودگی هوای لرستان گفت: براساس مصوبه جلسه اضطراری کلیه ادارات استان به غیر از دستگاه‌های خدمات رسان و علوم پزشکی تعطیل است.

او افزود: بنا بر پیش بینی و اعلام سازمان هواشناسی استان گردو غبار به همراه هسته بارشی در بالای زاگرس شکل گرفته و گرد و غباری نیست که از خارج کشور وارد شده باش

پیشتر الهام برنا معاون نظارت و پایش محیط زیست لرستان در رابطه با وضعیت آلودگی هوای لرستان هوای  امروز خرم آباد را در شرایط خطرناک و ۱۰ برابر حد مجاز اعلام کرده بود.

او افزود: در سایر شهر‌های استان از جمله الشتر، بروجرد، دورود (شرق و شمال استان) میزان آلودگی هوا پنج تا هشت برابر حد مجاز است، ولی شهر‌هایی از جمله پلدختر، کوهدشت و رومشکان در وضعیت ناسالم قرار دارند.

امروز پنجمین روز آلاینده سال ۹۸ در لرستان رقم خورده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.