زارع گفت: باید تلاش‌های بی وقفه کادر درمانی فداکار، پزشکان، پرستاران و نیرو‌های خدماتی را به عنوان افراد حاضر در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس منعکس شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس با قدردانی از اطلاع رسانی رسانه‌های جمعی، فعالان مدنی و اجتماعی، سمن‌ها، صدا و سیما و مردم که در انتشار مفاهیم موثر آموزشی در بستر فضای مجازی مشارکت داشته اند، از دست اندرکاران این حوزه خواست تا ضمن استمرار فعالیت در این بخش، به صورت مبتکرانه و خلاقانه تلاش‌های بی وقفه کادر درمانی فداکار، پزشکان، پرستاران و نیرو‌های خدماتی را به عنوان افراد حاضر در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس منعکس کنند.

او، با اشاره به اینکه بیمارستان‌های رازی و رسول اکرم (ص) رشت با ظرفیت کامل در اختیار بیماران مبتلا به کرونا ویروس هستند، افزود: افزون بر هزار و ۵۰۰ تخت در حال حاضر به این موضوع اختصاص پیدا کرده که امیدواریم بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش نیز با تجهیز شدن تا پایان هفته، آماده پذیرش بیماران شود.

استاندار گیلان، با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های درون استانی برای پشتیبانی از نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی استفاده می‌کنیم، گفت: همه موارد کشف شده توسط تعزیزات حکومتی و مقامات قضایی از جمله تجهیزات پزشکی، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود تا به نحو مقتضی در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

ارسلان زارع، با قدردانی از همکاری شایسته مردم شریف استان مبنی بر کاهش تردد‌ها و حضور بیشتر در منازل، افزود: انتظار دارم کماکان با توجه به توصیه‌های پزشکی در خصوص رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی اقدام و تا حد امکان منازل خود را ترک نکنند.

او، همچنین به بخشنامه کشوری مبنی بر تمدید تعطیلی مراکز فرهنگی، سینما‌ها و نیز مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاچی تا ۱۶ اسفند ماه اشاره کرد.

استاندار گیلان، به پیش بینی تمهیدات لازم برای راه اندازی و مکان یابی استقرار ۱۰۰ تخت از سوی بخش درمان تأمین اجتماعی تا هفته آتی اشاره و تصریح کرد: دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز برای استقرار ۲۰۰ تخت و نیز همکاری نیرو‌های داوطلب و تجهیزات مورد نیاز اعلام آمادگی کرده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.