آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی وجوادی آملی از مدافعان سلامت وجامعه پزشکی قدردانی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، لطف‌الله صافی گلپایگانی و عبدالله جوادی آملی با قدردانی از مدافعان سلامت وطن و جامعه پزشکی، بر ضرورت عمل به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی و به‌ویژه دوری از اجتماعات، برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تاکید کردند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در یاداشتی به انعکاس دیدگاه‌های معظم له در خصوص بهداشت فردی و اجتماعی در آموزه‌های اسلامی پرداخته و در این یادداشت به بهداشت فردی و عمومی در فرهنگ اسلامی، پیشگیری مقدم بر درمان، بهداشت فردی در آینۀ روایات، اهمیت و جایگاه پزشکی در اسلام، ممنوعیت خود درمانی و بهداشت اجتماعی در اسلام پرداخته و در بخش پایانی حفاظت از جان و سلامت را از جمله مسائلی دانسته که بر هر انسانی واجب است و اگر انسان در این زمینه کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد، لذا در این مقطع زمانی معاشرت‌ها و حضور در مراکز عمومی صحیح نیست.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور تاکید کرده است بی تردید اگر مردم به وظایف خود از نظر بهداشتی به‌درستی عمل نمایند، ان شاالله مشکلی نخواهد بود و ما هم دعا می‌کنیم و امیدواریم موثر واقع شود.

در صورتی که این کار سبب ابتلای به بیماری خطرناک منتهی به مرگ می‌شود دیه تعلق می‌گیرد و آن کس که باعث شده باید دیه را بپردازد و اگر فقط هزینه درمانی سنگینی دارد آن را باید بپردازد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین در پاسخ به استفتائی در خصوص سرایت بیماری واگیردار به دیگران در صورت سهل انگاری افراد مبتلا آورده است.

آیت الله جوادی آملی هم در پیامی از زحمات جامعه پزشکی کشور در مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

در پیام مرجع تقلید شیعیان با تشکر از جامعه پزشکی، وزیر محترم، معاونانشان و از همه کسانی که سعی بلیغ در درمان بیماری‌ها و تامین بهداشت مردم در مقابل ویروس کرونا دارند، از درگاه خداوند منان برای مدافعان سلامت اجر الهی و برای بیماران شفای عاجل مسئلت شده است.

همچنین آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استجازه مجمع خادمان درمان و سلامت استان قم برای صرف سهم مبارک امام علیه‌السلام در امور سلامت و بهداشت استان در اوضاع کنونی؛ با قدردانی و تشکّر فراوان از جامعه پزشکی ایران؛ پزشکان عزیز و پرستاران زحمتکش و کارکنان خدوم که برای سلامتی مردم عزیز تلاش فراوانی دارند، از ملّت بزرگ و شریف ایران درخواست دارم که با رعایت اصول بهداشتی، به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کامل داشته باشند.

آیت الله حسین نوری همدانی هم پیامی با ابراز تاثر از شیوع بیماری کرونا و درگذشت عده‌ای از عزیزان و ابتلا عده دیگری از هموطنان، رعایت نکات بهداشتی و آنچه را که متخصصین مربوط به امر پزشکی بیان می‌دارند را بر همگان لازم دانسته و افزوده است: با رعایت این امور و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و قرائت قرآن کریم و ادعیه انشاءالله همگان از این امتحان و ابتلا سربلند بیرون بیایم.

مرجع تقلید شیعیان در پایان پیام خود با قدردانی از مجاهدت‌های شبانه روزی پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستان‌ها، شفای عاجل برای همه بیماران و توفیق همه خدمتگزاران را از خداوند متعال خواستار شده است.

همچنین خیّرین درمان و سلامت کشور که همیشه به وظایف شرعی و انسانی خود عمل می‌کردند، در این مقطع حسّاس هم مسئولان امر را کمک نموده و مجاز هستند از نصف سهم مبارک امام علیه‌السلام برای این عمل خداپسندانه مصرف نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار