دومین محصول فناورانه ضد ویروس کرونا در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تولید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر و بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، دومین محصول فناورانه ضد ویروس کرونا در این دانشگاه پس از کار‌های مداوم امروز(دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸) تولید شد.

این محلول ضد عفونی کننده سطوح در مقیاس بزرگ و بر مبنای ترکیبات کلردار است.

محصول یاد شده بیش از ۹۰ درصد ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد و ترکیبات کلردار آن، قدرت بسیار بالایی در از بین بردن انواع باکتری و ویروس‌ها را دارد.

این محصول در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، فضا‌های شهری، شناور‌ها و ... کاربرد دارد و باید توجه کرد که مناسب فضا‌های سرپوشیده نیست و در صورت لزوم برای فضا‌های سرپوشیده دارای پنجره باید به مقدار محدود استفاده شود.

همچنین هنگام استفاده از این محلول ضدعفونی،  باید از دستکش معمولی استفاده و از افزودن ترکیب یا محلول دیگری به آن خودداری شود.

محصول یاد شده برای ضدعفونی پوست بدن و دست‌ها به هیچ عنوان مناسب نیست و ویژگی‎های بارز آن نیز ایجاد نکردن خوردگی روی سطوح است.

این محصول با هدف جبران کمبود مواد ضدعفونی در بازار و تامین نیاز مردم برای مقابله با بیماری کرونا و کاهش دغدغه آنان در تامین نیاز‌های بهداشتی خود و ضد عفونی کردن به دست گروه مستقر در مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس شامل حامد پریچه، محسن رضایی و مهدی رضا پور تولید و وارد بازار شده است.

دانشگاه خلیج فارس اکنون  از همین محصول برای ضدعفونی کردن سطوح دانشگاه و خوابگاه‌ها استفاده می‌کند.

این دانشگاه پیش از این موفق به تولید ژل ضدعفونی کننده دست شده بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.