سم پاش‌های بوم دار در مرودشت کالیبره شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به کالیبراسیون بیش از یک هزار و ۴۰۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری بوم دار در این شهرستان گفت: در این طرح، وضعیت نازل، فشار سم پاش، مقدار محلول مصرفی و وضع عمومی سمپاش‌ها بازدید و مورد بازبینی قرار گرفتند.

او، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان مبارزه با علف‌های هرز مزارع شتوی، عملیات کالیبراسیون سم پاش‌ها در مراکز خدمات جهاد کشاورزی، با مشارکت کارشناسان مسئول پهنه آموزش دیده در حال انجام است.

مدیرجهاد کشاورزی مرودشت تصریح کرد: کالیبره کردن سمپاش‌ها به منظور جلوگیری از اتلاف بی رویه سم و کاهش اثرات سوء آن بر محیط زیست و کاربران سم پاشی، توزیع یکنواخت سموم در مزارع و جلوگیری از گیاه سوزی، کاهش هزینه و مدت زمان لازم برای سمپاشی ضروری است.

رحیمی ادامه داد: درصدی از سموم به علت کاربرد نامناسب سمپاش‌ها به هدرمی رود، که شیوه‌های صحیح کاربردسمپاش‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: در این طرح، پس از بازدید از سمپاش و برطرف کردن نواقص احتمالی برگ معاینه فنی به کاربران سم پاش تحویل داده می‌شود.

او، با بیان اینکه در شهرستان مرودشت ۱۷۵۰ دستگاه سم پاش پشت تراکتوری بوم دار وجود دارد، اضافه کرد: تا قبل از آغاز سم پاشی مزارع شتوی همه سم پاش‌ها کالیبره می‌شوند.

انتهای پیام/ت


انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.