مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۳ طرح آبخیزداری و بیابانزدایی به مناسبت هفته منابع طبیعی با صرف اعتبار ۱۱۱ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از مجموع ۱۳ طرح آماده افتتاح در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۰ طرح مربوط به آبخیزداری و سه طرح مربوط بیابان زدایی است.

او افزود: عملیات احداث سکوی تولید نهال گلدانی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در نهالستان شهید عموزاده سمنان به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری کلنگ‌زنی می‌شود.

حیدریان بیان کرد: در بخش آبخیزداری سهم استان سمنان از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این اعتبارات در اختیار ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت، افزود: با اعتبارات تخصیص یافته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، اجرای طرح‌های آبخیزداری که در ۲۴ حوضه آبخیز با وسعت ۲۴ هزار و ۶۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است و آغاز عملیات اجرایی از هفته دولت امسال کلید خورد.

حیدریان تصریح کرد: احداث پنج بند خاکی و بخش سیلاب با حجم ۱۱۳هزار و ۱۰۰مترمکعب، احداث۲۵۰ سازه سنگ و ملات، تورسنگ با حجم۸۲ هزار و ۴۶۶مترمکعب، ۱۵۰متر مربع بند‌های سبک یا چپری، ۲۲ مورد کانال بتنی با حجم یکهزار و ۹۴۹ متر مکعب در طرح حبله رود از جمله طرح‌هایی است که امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان‌های مختلف این استان عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.