مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: طی ۴۱ سال گذشته ۴۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌ عنوان کمک بلا عوض به افراد تحت حمایت پرداخت‌ شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان یزد هم‌زمان با ۱۴ اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد، گفت: کمیته امداد بر اساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی حضرت امام خمینی (ره) و به دست ایشان با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیرانتفاعی تأسیس شد تا پیام‌آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعهٔ اسلامی بوده و غیرت و کرامت انسانی را در حمایت از محرومان حفظ کند.

او افزود: هدف از تشکیل امداد امام، توانمند سازی و شکوفایی استعداد‌ها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.

شجاعان تصریح کرد: ۲۲ هزار و ۲۷۱ خانوار با جمعیت ۴۳ هزار و ۲۷۸ نفر شامل ایتام، بی‌سرپرستان، ازکارافتادگان، سالمندان و بیماران از خدمات متنوع این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: طی ۴۱ سال گذشته ۴۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک بلاعوض به افراد تحت حمایت پرداخت‌شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: از آغاز فعالیت کمیته امداد استان در حوزه اشتغال و خودکفایی تاکنون ۳۱۴ میلیارد تومان وام یا امکانات خودکفایی برای انجام طرح‌های مختلف شغلی در اختیار ۳۸ هزار خانوار قرار داده است، طی همین مدت ۱۳۵ هزار و ۲۵۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و برای هفت هزار و ۱۸۸ نفر از مددجویان مستعد خودکفایی، کاریابی انجام شد.

او گفت: کمیته امداد استان یزد طی ۴۱ سال خدمت‌رسانی، ۳۵ هزار مورد خدمات عمرانی شامل ساخت مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، ساخت فضا‌های جانبی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و حصارکشی منازل با هزینه ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف تحت حمایت و اقشار نیازمند ارائه کرده است.

شجاعان افزود: ازجمله اقدامات ارزشمند این نهاد برای گشایش مشکلات و گره‌های زندگی محرومان اعطای وام‌های قرض‌الحسنه است، به همین منظور طی ۴۱ سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به ۸۰ هزار و ۳۶۶ خانوار تحت حمایت و نیازمند در استان یزد پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ۳۹۳۱ دانش‌آموز و ۵۷۵ دانشجو از خدمات مختلف این نهاد در بخش فرهنگی استفاده می‌کنند، افزود: طی ۴۱ سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در زمینه ارائه خدمات فرهنگی به جامعه تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سرفصل‌های مختلف هزینه شده است.

او ادامه داد: فراهم‌سازی تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت پوشش، رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی جامعه تحت حمایت، برگزاری اردو‌های زیارتی، تربیتی و آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان و سالمندان، برگزاری دوره‌های آموزشی باهدف رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی برای مددجویان تحت پوشش ازجمله اقدامات ارزشمند این نهاد در بخش فرهنگی است.

شجاعان با اشاره به کمک‌های کمیته امداد برای ازدواج آسان و تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، بیان کرد: این نهاد از سال ۱۳۷۰ نسبت به تأمین جهیزیه ۲۵ هزار و ۴۴۱ نوعروس وزنان ازدواج مجدد تحت حمایت و زوج‌های نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است، ۱۶ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان در این مدت برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است.

او گفت: کارشناسان حقوقی این نهاد به‌عنوان یک مدافع مسلم حقوق محرومان، پیگیر مسائل حقوقی و قضائی خانواده‌های تحت حمایت بوده و تا حد امکان در احقاق حقوق آنان تلاش می‌کند، طی ۴۱ سال گذشته این نهاد نسبت به پیگیری ۲۵ هزار مورد مسائل حقوقی و قضایی مرتبط با کمیته امداد این استان و مددجویان تحت حمایت اقدام کرده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.