آمار منتشر شده در فضای مجازی درباره تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های آن در آذرشهر غیرموثق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،آمار منتشر شده در فضای مجازی درباره تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های آن در آذرشهر غیرموثق است.

امراهی دادستان عمومی و انقلاب آذرشهر با بیان این مطلب گفت: برخی افراد به جای  همدلی و هم‌افزایی با انتشار اخبار غیر موثق و خلاف واقع در مورد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان، فضای جامعه را ملتهب کرده و و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.

امراهی افزود: انتشار برخی اخبار غیرموثق و خلاف واقع در مورد آمار مبتلایان بیماری کرونا و فوت ناشی  از این بیماری در آذرشهر موجب می‌شود تا امنیت روانی و فکری مردم به مخاطره بیفتد.

او گفت: با شیوع بیماری کرونا در ایران دشمنان ایران اسلامی در فضای سایبری فعال شده و با سوءاستفاده از فضای کرونایی جامعه اقدام به جنگ روانی، شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب در خصوص این بیماری می‌کنند و برخی افراد نیز از روی ناآگاهی سعی در بازنشر این اخبار خلاف واقع در فضای مجازی شهرستان دارند.

امراهی بر ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای مردم تاکید کرد و گفت: هرخبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود، حتما نباید مورد اعتماد قرار بگیرد و مردم باید اخبار صحیح را از منابع خبری رسمی، مخصوصا صداوسیما کسب کنند.

دادستان آذرشهر ضمن هشدار به انتشار دهندگان شایعات در فضای مجازی شهرستان گفت: انتشار هر گونه اخبار کذب و غیر واقعی در مورد بیماری کرونا مشمول نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شده و بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود و به شدت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

دادستان آذرشهر افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی آذرشهر فضای مجازی شهرستان را رصد می‌کنند و نشر دهندگان و مدیران گروه‌های مجازی متخلف که شایعات و اخبار کذب در خصوص بیماری کرونا را منتشر می‌کنند منتظر برخورد شدید دستگاه قضایی باشند.

این مقام قضایی گفت: برخی اخبار غیرموثق در فضای مجازی در خصوص تعداد مبتلایان ویروس کرونا در فضای مجازی آذرشهر منتشر می‌شود که تاکنون این اخبار از سوی دستگاه‌های متولی تایید نشده است.

دادستان آذرشهر ضمن هشدار به محتکران مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان افزود: با شیوع این بیماری در کشور برخی افراد سودجو و فرصت طلب برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده را احتکار می‌کنند و دستگاه قضایی حسب دستور صریح رئیس قوه قضائیه با این گونه افراد بدون اغماض و با شدت برخورد خواهد کرد.

در ساعات گذشته برخی افراد در فضای مجازی به دروغ مدعی شده اند که ۴نفر در شهرستان آذرشهر بر اثر بیماری کرونا فوت کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.