مدیرکل انتقال خون گلستان از کاهش آمارمراجعه کنندگان به مرکز انتقال خون گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدصادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا در گلستان وضعیت ذخایر خونی استان خوب بود، اما با شیوع کرونا آمار مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون در کشور و همچنین در استان گلستان کاهش داشته و به کمتر از یک چهارم رسیده است.
 
او با اشاره به گروه‌های نیازمند به فرآورده‌های خونی افزود: بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی، سرطان و مادران باردار نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند وکاهش این ذخایر خونی موجب به خطر افتادن سلامت آن‌ها می‌شود.

بنی عقیل گفت: قبل از شروع سال نو آمار مراجعان تالاسمی به مراکز انتقال خود افزایش می‌یابد و استان نیازمند ۴۰ الی ۷۰ واحد خونی در روز است و این در حالی است که واحد‌های اهدایی به کمتر از ۷۰ واحد رسیده است.

او افزود: گرچه گفته می‌شود از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر اجتناب شود، اما نجات جان یک هموطن ضرورتی است که کسانی که شرایط آن را دارند باید آن را مد نظر قرار دهند.

بنی عقیل ادامه داد: تمام مراکز انتقال خون روزانه چندین نوبت ضدعفونی می‌شود و تمام سطوحی که با دست در ارتباط است ساعتی یکبار ضدعفونی شده و ماسک و دستکش هم در اختیار اهداکننده قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: انتقال خون در انتقال کرونا تأثیری ندارد و تحقیقات نشان می‌دهد اهدای خون بر سیستم ایمنی بدن تأثیر مثبتی دارد.
 
انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار