پویش تولید ماسک مهربانی در جهرم

یک واحد صنفی در شهرستان جهرم جمعی از خیاطان و خیران را برای تهیه و توزیع رایگان ماسک مهربانی گرد هم آورده است.

پویش تولید ماسک مهربانی در جهرم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی پرکامی مدیر واحد صنفی فروش پتو و کالای خواب در جهرم گفت: در پی کمبود ماسک بهداشتی در جهرم با حمایت رسانه‌ای و پای کار آمدن جمعی از مردم و خیران مقرر شد ماسک بهداشتی تهیه و به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌های جهرم و نیازمندان قرار گیرد.

او، بیان کرد: در مرحله اول با جمعی از بازاریان و صنف پارچه‌فروشان جهرم برای تهیه پارچه هماهنگ شد و دو نفر از خیران نیز کمک‌هایی نقدی کردند و سپس با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جهرم برای استریل و ضدعفونی‌سازی ماسک‌ها هماهنگی های لازم بعمل آمد.

پرکامی تصریح کرد: پس از آن فراخوانی در رسانه‌ محلی اخبار جهرم در فضای مجازی منتشر شد و تعدادی خیاط برای دوخت ماسک داوطلب شدند که در این فراخوان از سوی سایر خیران تقاضای همکاری شد و تعدادی خیاط نیز با دریافت دستمزد به جمع داوطلبان تولید ماسک پیوستند.

مدیر واحد صنفی فروش پتو و کالای خواب در جهرم ادامه داد: این گروه خیاطان زیر نظر کارشناسان بهداشت برای تهیه ماسک استاندار آموزش دیدند و زیر نظر جهرمی، طراح و خیاط اصلی ماسک مهربانی سازماندهی شدند و از آنجا که بیشتر خیاطان از بانوان بودند برای پیشگیری از انتقال کرونا در منازل خود مشغول به این کار شدند.

پرکامی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵بانوی خیاط با این پویش همکاری می‌کنند و تعداد ۳۰۰ ماسک نیز تهیه شده که در اختیار بیمارستان‌های جهرم و افراد نیازمند قرار گرفته است.

او، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد ماسک‌ها با پیوستن افراد جدیدتر افزایش یابد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار