خلیج فارس امروز و فردا مواج است/ هوا از پنجشنبه گرم می‌شود

هواشناسی بوشهر با اشاره به مواج بودن خلیج فارس، از گرم شدن تدریجی هوا از پنجشنبه خبر داده است.

خلیج فارس امروز و فردا مواج است/ هوا از پنجشنبه گرم می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس به ویژه در سواحل جنوبی و مرکزی استان ادامه می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: دریا در این مدت، مواج پیش بینی می‌شود به طوری که ارتفاع موج تا پیش از ظهر فردا در سواحل شمالی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و فرا ساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: در این مدت باد نیز با جهت شمال غربی تا شمالی و سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت می‌وزد اما سرعت وزش باد در سواحل شمالی به ۱۴ تا ۴۰ و سواحل مرکزی و جنوبی استان ۱۸ تا ۴۶ و فراساحل جنوبی گاهی به ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان را تا فردا صاف همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک، پیش بینی کرد و گفت: انتظار داریم از پنجشنبه با کاهش سرعت وزش باد‌های شمالی به تدریج روند افزایش دما در استان آغاز شود.

راستگو بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۱:۵۶ بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۵۵، مد دوم دریا ساعت ۱۳:۵۶ و جزر دوم ساعت ۲۲:۲۸ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.