فرماندار خواف گفت: اقدامات مناسبی در شهرستان از سوی مردم، مدیران اجرایی و معادن سنگ آهن سنگان برای مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته است.

تدابیر لازم برای مبارزه با بیماری کرونا در خوافبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین سنجرانی فرماندار خواف گفت: برای ارتقای سطح بهداشتی و تامین مواد ضد عفونی شهرستان، از سوی یک کارآفرین، نخستین واحد تولید مواد ضدعفونی به زودی در خواف دایر می‌شود و با راه اندازی آن، نیاز شهرستان به مواد ضدغفونی، تامین و با قیمت نازل به داروخانه‌ها و مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

او ادامه داد: با هدف پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، تیم‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی خواف مستقر می‌شوند و قرار است بیمارستان صحرایی در این شهرستان مهیا شود.

فرماندار خواف گفت: با مدیران معادن خواف و مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف نشست مشترکی برگزار شد؛ برپایه گزارشی که مدیران معدنی در این نشست دادند شرایط مطلوب به نظر می‌رسد و آن‌ها برای ضدعفونی محیط کار، تامین اقلام بهداشتی و تجهیز کارگران و کارکنان اقدام‌های موثری انجام دادند.

سنجرانی ادامه داد: ضمن استقرار تیم‌های بهداشتی در ورودی و خروجی‌های معادن برای تب سنجی شاغلان این معادن، مقرر شده از ورود کارکنان، کارگران و دیگر مراجعه‌کنندگان با وضعیت سرماخوردگی عادی پیشگیری شود و کارکنان و کارگران بیمار به مرخصی اجباری با حقوق (استحقاقی) بروند.

او گفت: خروج کارکنان غیربومی، نوبت‌بندی شده و در دوره‌های ۲۰ روزه صورت می‌گیرد.

فرماندار خواف ادامه داد: اعلام نظر برای تعطیلی معادن سنگ آهن سنگان خواف بر عهده بهداشت و درمان است و هر زمان احساس کنند، تعطیلی آن‌ها ضرورت دارد، اعلام خواهند کرد.

سنجرانی گفت: تاکنون یک بیمار که احساس می‌شود مشکوک به کرونا باشد، شناسایی شده است؛ امیدواریم با مشارکت مردم در حفظ آرامش و رعایت اصول بهداشت فردی و کاهش تردد‌ها و سفر‌های غیرضرور، از بحران کرونا عبور کنیم و سریع‌تر به روند عادی فعالیت‌های روزانه برگردیم.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.