معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: روزانه ۴۰۰ بازرس از واحد‌های نانوایی مازندران به صورت چهره به چهره نکات بهداشتی را آموزش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در جلسه واحد‌های نانوایی با بیان اینکه اینکه واحد‌های نانوایی با تغذیه مردم به صورت مستقیم ارتباط دارند، گفت: بسیار ضروری است از سلامتی خود و رعایت موارد بهداشتی اطمینان حاصل کرده و چنانچه علائمی از بیماری را داشتند در نانوایی‌ها حضور پیدا نکنند. ‎

او افزود: روزانه ۴۰۰ بازرس از واحد‌های نانوایی بازدید می‌کنند و موارد بهداشت فردی و بهداشت محیط را کنترل و مراقبت خواهند کرد.

خیریان پور گفت: نانوایی‌ها باید از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی جلوگیری کرده و باتوجه به اینکه پول نقد از مهمترین ابزار انتقال ویروس کرونا است، از گرفتن آن اجتناب کرده و از کارت خوان استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه استفاده از ماسک برای کارکنان نانوایی‌ها ضروری است، افزود: تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان بر روی آن قرار میگیرد به صورت روزانه و قبل از شروع به کار ضدعفونی و گند زدایی شود و حداقل یکبار در روز لباس کار خود را تعویض کنند.

او از ادارات صنعت، معدن و تجارت، غله و خدمات بازرگانی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه خبازان خواست: با توجه به اینکه ویروس کرونا قابلیت انتشار بسیار بالایی دارد، ضمن نظارت جدی و مستمر بر نانوایی ها، با نانوایانی که اصول بهداشتی را رعایت  نمی‌کنند برخورد قانونی لازم صوت گرفته و با تهیه و نصب بنر و یا چاپ بروشور اطلاعات کافی در این زمینه را به مردم استان ارائه کنند.

خیریان پور گفت: در مازندران حدود ۴ هزار و ۹۰۰ واحد نانوایی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.  

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.