فرمانده انتظامی تربت جام گفت: عامل سرقت اینترنتی به مبلغ بیش از ۲۰۴ میلیون ریال شناسایی شد.

شناسایی عامل سرقت اینترنتی در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ غلام محمد قهستانی فرمانده انتظامی تربت جام گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان و مراجعه به پلیس فتا مبنی بر اینکه مبلغ ۲۰۴ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال از حساب بانکی اش بدون اطلاع او برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد:کارشناسان پلیس فتای تربت جام با انجام اقدامات علمی و فنی عامل برداشت‌های غیر مجاز را در یکی از شهر‌های تهران شناسایی و با دستور قضایی وجوه برداشت شده توقیف وبه حساب شاکی عودت و پرونده برای دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

فرمانده انتظامی تربت جام گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم مربوطه با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

سرهنگ قهستانی افزود: این اپلکیشن‌ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه نصب کرد، به نحوی که استفاده و فعالسازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

او در پایان ادامه داد: از شهروندان خواستارم تا در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی به منظور شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cybepolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمان شجاعی
۰۴:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام وخسته نباشید
به اطلاع میرسانم از تاریخ ۱۱\۱\۱۴۰۱تا ۳۱\۱
۱۴۰۱از کارت بانکی ملی اینجانب دو مرحله برداشت تحت عنوان خرید اینرنتی بدون اطلاع اینجانب برداشت گردیده است .خواهشمندم پیگیری نموده ونتجیه را اطلاع دهید.