فوق تخصص بیماری‌های عفونی در فریمان گفت: تاکنون حتی یک مورد مبتلا به کرونا در فریمان دیده نشده است.

از کرونا نترسید/ حتی یک مورد ابتلا در فریمان دیده نشده استدکترمحمد صراف فوق تخصص بیماری‌های عفونی در فریمان در گفت و گو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: این بیماری طی۲-۳ماه گذشته کشور‌های زیادی را تحت تاثیر قرار داده و نگرانی‌هایی را برای مردم به وجود آورده است.

او ادامه داد: کرونا ویروس، بیماری که هم علائم و هم مرگ ومیر آن از آنفلونزا کمتر است و فقط ۲ درصد مرگ و میر دارد و ۸۰ درصد مبتلایان بصورت خفیف با آن درگیر می‌شوند که قابل درمان است، حتی بدون نیاز به پزشک ودرمانگاه، که با استفاده از مایعات و استراحت بهبود پیدا می‌کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی در فریمان گفت: ۲۰درصد افراد مبتلا، ممکن است دچار مشکل تنفسی شوند که آنان از قبل دچار نقص ایمنی بوده اند، یا سن بالا داشته اند ، یا سنگین وزن بوده اند و یا دارو‌های قلبی و ضد سرطان استفاده می‌کرده اند.

صراف افزود: اخبار مربوط به این بیماری فقط از وزارت بهداشت پیگیری شود تا با انتشار اخبار کذب، موجبات استرس و اضطراب جامعه بالا نرود.

او ادامه داد: تا امروز حتی یک مورد مبتلا به کرونا ویروس در فریمان تشخیص داده نشده و تست‌های گرفته شده منفی بوده است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی در فریمان شستشوی دستها، روبوسی نکردن، شرکت نکردن در اجتماعات را عامل جلوگیری از این ویروس دانست و گفت: استفاده از ماسک‌های عادی فقط برای بیماران توصیه می‌شود.

صراف افزود: باتوجه به اینکه این ویروس سرما دوست است، کم کم با گرم شدن هوا از بین خواهد رفت و در این مدت با استفاده از مواد ضدعفونی کننده در منزل از گسترش آن جلوگیری کنیم.

او ادامه داد: انجام موازین پیشگیری از هم اکنون نیز دیر نیست ، با داشتن آرامش با این بیماری مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.