رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تحقق بسیاری از برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت بنیاد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به گزارش ارائه‌شده توسط مدیرکل امور اقتصادی و مجامع بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص عملکرد شش‌ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گزارش ارائه‌شده محصول تلاش تمام همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۶ سال گذشته بود و حدود ۱۰۰۰ مورد از فعالیت‌های شاخص و برجسته در معاونت‌ها، مراکز، دفاتر و ادارات کل بنیاد را در بر می‌گرفت.

وی ادامه داد: اقدامات زیادی علاوه بر انجام فعالیت‌های ذاتی و مصوب مجموعه‌های بنیاد صورت گرفته است. خوشبختانه شاخص بودن فعالیت‌های یادشده در این گزارش نشانگر عمق تعهد، توجه و تدابیر مؤثر در سطوح مدیریتی و کارشناسی است که با هدف تسهیل و تسریع در امور خدمات‌رسانی و افزایش اثربخشی فعالیت‌ها و رضایت‌مندی جامعه معظم ایثارگری انجام می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های شاخص صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: دعوت از بهترین متخصصان داخلی و خارجی برای درمان ایثارگران، احداث و تکمیل مراکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی در استان‌های مختلف، افزایش ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی، راه اندازی صندوق سلامت، اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران و ساخت و افتتاح ۴ بیمارستان از جمله اقدامات مهم این بخش بوده است.

معاون رییس جمهور فعالیت‌های شاخص حوزه تعاون را نیز شامل انجام دیدار‌های مستمر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و سایر مقامات و مددکاران بنیاد با ایثارگران در قالب طرح سپاس، پرداخت بخش اعظمی از معوقات ایثارگران، اشتغال تعداد قابل توجهی از ایثارگران از طریق پرداخت وام‌های خوداشتغالی، تهیه کارت‌های جدید ایثارگری و انجام فعالیت‌های حوزه مسکن مثل واگذاری مسکن و تسهیلات مسکن دانست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه حقوقی و امور مجلس نیز فعالیت‌هایی، چون دفاع از حقوق ایثارگران در مجامع بین‌المللی، حضور در کنفرانس منع سلاح‌های شیمیایی opcw و برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مجلس انجام شده است. در بخش فرهنگی نیز می‌توان به تمرکز بر نهادینه کردن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با محوریت ایثار اجتماعی، تصویب سند ایثار و رسانه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کسب رتبه‌های برتر علمی و آموزشی توسط ایثارگران در کنکور سراسری و در دوران تحصیلات دانشگاهی، تولید آثار متعدد سینمایی، موسیقیایی، نمایشی، مکتوب، چاپ مجلات و کتاب‌های مرتبط با ایثار و شهادت و تشکیل و برگزاری جلسات شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در خصوص حوزه دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز گفت: شناسایی و حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر، حمایت از تشکل‌های دارای مجوز ایثارگری و پیگیری برای ثبت و دریافت مجوز فعالیت تشکل‌های ایثارگری از طریق وزارت کشور از جمله فعالیت‌های این حوزه بوده است.

وی در خصوص اداره کل امور اقتصادی و مجامع بنیاد نیز گفت: از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی که در این بخش صورت گرفته ارتقای نتایج حسابرسی‌های دوره‌ای در اکثر مجموعه‌ها از میانگین «مشروط» به میانگین «مطلوب» است که نشان‌دهنده توجه به رفع مشکلات مالی و اداری و افزایش نظم و سلامت اداری مجموعه‌ها است. افزایش هم‌افزایی و بهره‌وری در فعالیت‌های اقتصادی و تشکیل کمیته‌های حقوقی و اداری و مالی از جمله اقدامات شاخص این حوزه است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های بنیاد در طول سالیان اخیر گفت: از سال ۱۳۹۲ پس از شناسایی آسیب‌های موجود برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بنیاد تدوین شد که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها محقق شده است. پیگیری تصویب و ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های اجرایی، پیگیری پرداخت مطالبات معوق که بخش زیادی از آن پرداخت شد، تغییر ساختار و به روز رسانی آن، حذف مرز جغرافیایی در بسیاری از فعالیت‌ها و تلاش در جهت افزایش شناخت مردم در مورد روز بزرگداشت شهدا بخشی از برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت بنیاد بوده که محقق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان با اشاره به گزارش عملکرد بنیاد در بخش‌های مختلف از معاونان و مدیران بنیاد خواست اهم فعالیت‌ها و دستاورد‌ها و همچنین موانع و مشکلات پیش روی خدمات‌رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اعلام و برنامه‌های آینده بنیاد در راستای رسالت  بنیاد شهید و امور ایثارگران را تبیین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار