به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درست همانند مک لارن ۶۰۰LT و ۶۰۰LT اسپایدر که نسخههایی خشنتر و گیراتر از مک لارن ۵۷۰S کوپه و اسپایدر بودند، زمان دمدراز شدن مک لارن ۷۲۰S نیز فرا رسیده است. با مک لارن ۷۶۵LT جدید آشنا شوید، خودرویی سبکتر، سریعتر و حتی گیراتر نسبت به سوپرکار فوقالعاده جذاب ۷۲۰S!
همانند دیگر مدلهای LT، مک لارن بر طول این خودرو افزوده و درعینحال آن را تا حد امکان سبک و پاسخگو نگه داشته است. در مقایسه با ۷۲۰S استاندارد، ۷۶۵LT از فیبر کربن در پانلهای بدنه و قطعات استفاده کرده و بنابراین ۸۰ کیلوگرم سبکتر از مدل عادی میباشد. قوای محرکه و شاسی نیز بهبود یافتهاند. همچنین ویژگیهای راحتی و رفاهی ۷۲۰S حذف شدهاند تا وزن خودرو کاهش یابد.
اسپلیتر جلوی طویلتر، سپر جلوی جدید، رکابهای جانبی متمایز، سپر عقب بازطراحی شده، بال عقب گیرا و دیفیوزر عقب کشیده نیز خاص این خودرو بوده و از فیبر کربن تولید شدهاند. حتی نگهدارنده پلاک نیز از متریال سبکوزن تشکیل شده است. کاپوت، گلگیرهای جلو، دربها و گلگیرهای عقب بهصورت استاندارد از جنس آلومینیوم سبکوزن هستند، اما بهصورت سفارشی با فیبر کربن نیز در دسترس هستند تا وزن خودرو بیش از پیش کم شود.
کاهش وزن ۷۶۵LT به کابین نیز سرایت کرده به گونهای که شاهد بخشی متمرکز روی پیست هستیم. در کابین خودرو صندلیهای مسابقهای با پوسته فیبر کربنی نصب شدهاند و سبکتر از صندلیهای ۷۲۰S هستند. تونل مرکزی سفارشی و سبکوزن نیز از کامپوزیت کربن ساخته شده و ضخامت پانل در حد چند میلیمتر است. فیبر کربن موردبحث همچنین در فرمان و پانل دینامیکی بکار رفته است. گزینههای فیبر کربن بیشتر را میتوان از طریق بخش MSO سفارش داد تا این خودرو به شدت سبکوزن شود.
تریم آلکانترای سبکوزن بهصورت گستردهای در کابین بکار رفته و شما بهتر است چیزهای لوکسی همچون کفپوشها را فراموش کنید. همچنین فرمان بهصورت دستی تنظیم میشود. سیستم تهویه مطبوع و صوتی بهصورت استاندارد وجود ندارند، اما اگر بخواهید میتوان آنها را بدون دریافت هزینهای نصب کرد.
برای اولین بار در یک مک لارن LT مدرن، ضخامت شیشههای جانبی کاهش یافته است. شیشه جلو نیز نازکتر بوده و ستونهای C نیز از موارد سبکوزن هستند. بخشهای بالایی دربهای دو سطحی نیز پذیرای پانلهای فیبر کربنی شدهاند.
سیستم اگزوز کاملاً تیتانیومی که دارای چهار خروجی است تنها ۱۰.۸ کیلوگرم وزن داشته و ۴۰ درصد سبکتر از سیستمهای اگزوز فولادی قابلمقایسه میباشد. در نتیجه تمامی این تغییرات، مک لارن ۷۶۵LT وزن خشک ۱۲۲۸.۷ کیلوگرمی دارد.
زیر کاپوت این هیولا پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری جا خوش کرده و بنابراین ۷۶۵LT قویترین مک لارن LT جادهای تاریخ است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیهای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۲ ثانیهای نوید پرفورمنس دیوانه کنندهای را میدهند. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخها منتقل میشود.
تعویض دندههای گیربکس نیز برای شتاب گیری بهتر بهبود یافته و بنابراین میتوانیم پاسخ پدال گاز تقریباً آتی و شتاب گیری بین دندهای سریعتر نسبت به ۷۲۰S را تجربه کنیم. دیسکهای ترمز سرامیک کربنی مک لارن سنا نیز قدرت توقف فوقالعادهای ایجاد میکنند. با قدرت ۶۱۴ اسبی به ازای هر تن از وزن خودرو، مک لارن ۷۶۵LT بهترین نسبت قدرت به وزن در کلاس را داشته و بیش از ۴۹ اسب بخار به ازای هر تن بهتر از رقبا است.
به منظور هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه، این هیولا گیراتر شده است. اسپلیتر جلو به سطح زمین نزدیکتر شده است. تیغههای عمودی در بخش کناری اسپلیتر جلو نیز به عبور جریان هوا از رینگهای جلو کمک میکنند. دماغه نیز کمی طویلتر شده و سپر و اسپلیتر جلو بیشتر به سمت جلو طراحی شدهاند.
یک بال عقب فعال نیز وجود دارد که کشیدهتر شده است. این تغییرات باعث شدهاند طول کلی خودرو ۵.۶ سانتیمتر بیشتر شود. موقعیت خاص بال باعث افزایش داون فورس میشود. همچنین نسبت داون فورس به درگ این خودرو نسبت به ۷۲۰S حدود ۲۰ درصد بهبود یافته است.
مک لارن ۷۶۵LT از رینگهای ۱۰ پره جدید با پیچهای تیتانیومی استفاده کرده و لاستیکهای پیرلی پی زیرو تروفئو R نیز این رینگها را در آغوش گرفتهاند. این رینگ و لاستیکها نیز سبکتر هستند.
همانگونه که نام خودرو نشان میدهد تنها تعداد ۷۶۵ دستگاه از مک لارن ۷۶۵LT تولید خواهد شد. هنوز قیمت و زمان عرضه این هیولا مشخص نیست، اما انتظار میرود قیمت آن بسیار بیشتر از بهای پایه ۲۹۹ هزار دلاری ۷۲۰S باشد.
انتهای پیام/