بازرس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به نکات پیشگیری از مبتلا به ویروس کرونا، گفت: این ویروس می‌تواند تا ۹۶ ساعت روی صفحه نمایش و ۴ روز در دمای طبیعی زنده بماند.

کمال بیکی بازرس کل سازمان نظام پزشکی کشور در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، با اشاره به اینکه بحران‌ها مانند کوه یخ بوده و بخش عمده آن که مسائل روانی – اجتماعی است در زیر آبا قرار دارد، گفت: استرس و اضطراب سیستم ایمنی را تضعیف و آسیب پذیری فرد و دیگران را افزایش می‌دهد و بهتر است آرامش  را برای سلامتی خود و افزایش تسلط و تمرکز نزدیکان حفظ کنیم.

او با بیان اینکه نگاه خود مراقبتی از نکات پیشگیری از مبتلا به ویروس کرونا است، افزود: این ویروس می‌تواند تا ۹۶ ساعت روی صفحه نمایش  و ۴ روز در دمای طبیعی زنده بماند.

رئیس سازمان نظام پزشکی میبد ادامه داد:  ویروس کرونا می‌تواند به مدت یک هفته روی سطح صاف پنهان شود در چنین شرایطی توجه به میز و صندلی دیوار‌ها و تلفن همراه که کانون آلودگی است لازم و ضروی است.

بیکی در خصوص نقش عموم مردم در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: حفظ آرامش و داشتن نگاه خودبینانه و تاب آوری، پیگیری اخبار و اطلاعات از منابع موثق و معتبر، عدم انتشار اخبار و اطلاعات نادرست، پرهیز از روحیه تشویش و نگرانی از جمله مواردی است که مردم باید در این وضعیت به آن توجه داشته باشند.

او در ادامه به نقش وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: نشر شفاف و بی شائبه اخبار، تأمین لوازم مورد ناز دست اندر کاران و بیماران بدون تبعیض، اطلاع رسانی دقیق پیشگیرانه، مراقبت از خستگی و فرسودگی کادر پزشکی و درمانی از جمله مسئولیت‌های وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.