مدیرکل بیمه سلامت کردستان از راه اندازی سامانه تلفنی ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات مردم درباره بیماری ویروس کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، انور اسماعیلی گفت: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا و ارائه راهنمایی و توصیه‌های بهداشتی و مشاوره در این زمینه است.

او با اشاره به اینکه در خصوص بیماری کرونا از طریق پیامک به بیمه‌شدگان اطلاع رسانی شده است، افزود: بنابر توصیه وزارت بهداشت و به منظور پیشگیری از این بیماری باید تردد مردم در مراکز عمومی کاهش یابد، لذا اگر بتوانیم به نیاز‌های اطلاعاتی مردم از طریق مجاری رسمی و قانونی پاسخ دهیم، دیگر نیازی به حضور و تردد مردم نخواهد بود.

اسماعیلی یادآور شد: در صورتی که مردم به پیامک‌ها و کلیپ‌های آموزشی وزارت بهداشت و حوزه سلامت در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری کرونا توجه داشته باشند و به آن عمل کنند دچار مشکل ابتلا به بیماری و استرس نخواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ابراز امیدواری کرد مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و این سامانه نیز مانع از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.