عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کودکان تاثیر پذیر‌ترین افراد جامعه هستند با تکرار اخبار مربوط به بیماری کرونا آن‌ها را نگران نکنیم.

تاثیر اضطراب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بر کودکانعاطفه احمدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: این روز‌ها در خانه‌ها مرتب در حال مرور و بیان وضعیت بیماری کرونا هستیم، شاید یک علت این دغدغه مندی نگرانی از ابتلا فرزندانمان به این بیماری و عوارض ناشی از آن باشد.

او افزود:، اما همه غافل از اینکه استرس منفی ما به شدت سلامت روان فرزندانمان را تهدید می‌کند هستیم.

او بیان داشت: آنچه در نظر ما یک خطر قابل کنترل است در برابر درک بچه‌ها یک بحران و معزل فاجعه آمیز به حساب می‌آید؛ وقتی به جای تقویت مهارت‌های مقابله‌ای در آن‌ها اضطراب را جایگزین می‌کنیم فراموش می‌کنیم ایجاد هیجانات منفی مزمن، سیستم ایمنی آن‌ها را تضعیف می‌کند که می‌تواند منجر به مضاعف شدن تاثیرات منفی بیماری احتمالی شود.

احمدی تصریح کرد: به جای تکرار آنچه خودمان در شرایط موجود از آن ناراحتیم یا هراس داریم، بهتر است آگاهانه بر بهبود شرایط جسمی و روانی خودمان و کودکانمان تمرکز کنیم.

او گفت: الان که در خانه هستیم از این فرصت برای نزدیک شدن بیشتر اعضای خانواده به هم استفاده کنیم، بازی‌های فکری، ورزش و نرمش، خانه تکانی، درست کردن غذا، فیلم دیدن و آموزش دانسته‌ها به یکدیگر از جمله مواردی هستند که در کنار یکدیگر می‌توانیم انجام بدهیم تا هم خودمان و هم فرزندانمان فکر‌ها و هیجانات منفی را کنترل و به جای آن لذت تجربه در کنار هم بودن را بچشیم.

احمدی توصیه کرد: بچه‌ها را دریابیم و سلامت روانی و جسمانی آن‌ها را با تکرار مدام اخبار تحت تاثیر قرار ندهیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاطف
۱۶:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
بسیار عالی. ممنون بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار دادید .
آخرین اخبار