رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: تا الان پاسخ آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در استان بوشهر منفی بوده است، اما دلیلی نیست که در استان ما آلودگی وجود نداشته باشد.

منفی بودن آزمایش‌ها دلیل بر نبود آلودگی کرونا در استان بوشهر نیستبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: از ابتدای آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، ۳۰۰ بیمار با مشکل تنفسی به ما مراجعه کردند که از این تعداد ۶۰ نفر  به بیمارستان منتقل و اکنون ۳۰ نفر از آنان در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری هستند.

او افزود: به دلیل ترافیک زیاد نمونه‌ها جواب آزمایش‌های سه روز گذشته را دریافت کرده ایم، خوشبختانه مورد مثبتی در استان نداشته ایم، اما این بدان معنا نیست که فرد آلوده‌ای در استان وجود ندارد امکان دارد افرادی بدون علامت، اما بیمار در استان وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: برای اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا نکند باید زنجیره این بیماری قطع شود برای تحقق این امر تدابیر خوبی همچون کاهش ساعت کاری ادارات و منع تجمعات فرهنگی، مذهبی و ورزشی اندیشیده شده است.

کشمیری عنوان کرد:از مردم خواهشمندیم در هفته آینده که آغاز اوج گیری ویروس کروناست مراسم‌ خود را لغو کنند حتی برای برگزاری مراسم ترحیم به تشییع بسنده کنند.

او گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس را  بیمارستان کرونا مقرر کردیم. هر نقطه از استان بیماری با علامت مشکوک به کرونا به این بیمارستان انتقال و در صورت داشتن شرایط خاص بستری می‌شود و از فرد بیمار نمونه گیری می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.