رئیس انجمن متخصصین بیهوشی گفت: کمبود لباس و تجهیزات حفاظتی شخصی در برخی از مناطق و بیمارستان های کشور گزارش شده است.

علیرضا سلیمی رئیس انجمن متخصصان بیهوشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش شبانه روزی پزشکان و پرستاران برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم امروز کشور و حتی دنیا بحث شیوع بیماری کووید ۱۹ است به طوری که این موضوع یکی از دغدغه های اصلی کادر پزشکی و پرستاران همچنین سایه ارائه دهندگان خدمات حوزه سلامت در بیمارستانها و مراکز درمانی محسوب می شود.

او ادامه داد: متخصصان بیهوشی و متخصصان مراقبت‌های ویژه بیشتر از سایرین به دلیل ارتباط نزدیکی آنها با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در معرض خطر قرار دارند؛ برخی از همکاران و متخصصان بیهوشی برای ارائه خدمت به بیماران و مراجعه کنندگان در حدود دو هفته به طور مستمر مستقر هستند.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۹۲۲ نفر افزایش یافت


سلیمی تاکید کرد: من از مسئولان ذیربط درخواست دارم که لباس و تجهیزات حفاظتی شخصی ویژه پرسنل حوزه سلامت بیشتری در اختیار آنها در سراسر کشور قرار بگیرد تا در هنگام خدمت رسانی به مردم چار مشکلات جدی نشوند.

رئیس انجمن متخصصین بیهوشی بیان کرد: تعدادی از همکاران متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه به دلیل ابتلا به این عارضه در بیمارستان بستری شده‌اند.

او گفت بر اساس گزارش‌های دریافتی در برخی از نقاط کشور کمبودهایی در زمینه وسایل حفاظتی شخصی ویژه در حوزه سلامت گزارش شده است که امیدوارم این موضوع هر چه سریع‌تر برطرف شود.

او افزود: لیستی از داوطلبان متخصص بیهوشی تهیه شده است و این افراد آماده اعزام به مناطق مورد نیاز جهت ارائه خدمت به مردم و بیماران به صورت داوطلبانه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
تو هواي بيمارستانا ويروس كرونا موج ميزنه و هر كي بدون ماسك مخصوص بره ميگيره
بايد شوفاژها و هواسازها رو خاموش كنن و با بخاري گازي و بخاري هاي مرغداري بيمارستانا رو گرم كنن چون اين بخاريا هوا رو ٤٠٠ درجه داغ ميكنه و همه ويروسها و ميكروباي هوا رو ميسوزنه و هوا رو ضد عفوني ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
با اين وضع ضد عفوني نبودن بيماستانا
رفتن به بيمارستان = كرونا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
لطفا به پرستاران و دکترها از نظر البسه و وسایل حفاظتی بهداشتی برسید. در همه جای کشور. نه فقط نزدیک پایتخت و نه فقط مراکز استان
Iran (Islamic Republic of)
ن.عباسی
۱۹:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام
خدا قوت
من یک پرستارم
ما در شهر قم لباس آنتی ویروس نداریم
اگه پوشیدن این لباس ها لازمه،پس چرا ما نداریم؟
اگه لازم نیست،چرا بقیه دارن و میپوشن؟؟؟
لطفا رسیدگی کنید
با تشکر
آخرین اخبار