در استان چهارمحال و بختیاری تا کنون تنها یک مورد مبتلا به کرونا ویروس ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای همه گیر شدن بیماری کرونا تا کنون بیش از ۸۰ مورد بیمار نمونه برداری و تحت نظر قرار گرفتند که خوشبختانه هنوز موارد مثبت به صورت قطعی همان یک نفر است.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر جدید مشکوک به بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری مراجعه کردند و بستری شدند که عملیات نمونه برداری از آن‌ها نیز انجام شده است.

شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر تراکم در بخش‌های بیمارستان‌های استان وجود ندارد و افراد مشکوک به کرونا که در مراکز درمانی استان بستری اند بین ۲۰ تا ۲۵ نفر هستند.

او ادامه داد: مدل‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که در یال بالارونده منحنی بیماری هستیم و به نظر می‌رسد پیک این بیماری در اواخر اسفند تا چند روز اول فروردین باشد، آنچه باعث جابه جایی این منحنی می‌شود، رفتار‌های بهداشتی مردم است.

شیرانی تاکید کرد: مصرانه از مردم می‌خواهیم از حضور در اجتماعات غیرضروری خودداری کنند، به دلیل نزدیک بودن ایام عید و نوروز شاهد افزایش تراکم در خیابان‌ها هستیم و این به هیچ وجه به مصلحت سلامت جامعه و افراد نیست.

او گفت: هر سطحی که افراد با آن در تماس هستند و مورد استفاده دیگران نیز قرار گرفته است می‌تواند آلوده باشد و باید ضدعفونی شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار