مدیر کل کار اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۵۷۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی در دبیرخانه هیئت‌های حل اختلاف بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیر کل کار اردبیل با اعلام اینکه از ابتدای امسال پنج هزار و ۷۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی در هیئت تشخیص استان بررسی شد، گفت: این تعداد از دادخواست‌ها در هیأت‌های تشخیص و بدوی استان بررسی و پس از طی مراحل قانونی و رویه اداری منجر به صدور آرا شد.

او با تاکید به لازم الاجرا بودن تمام آرای صادره در مراجع حل اختلاف افزود: با هدف حفظ حقوق کارگران و کارفرمایان، نزدیک به ۵۰ درصد شکایات واصله به مراجع حل اختلاف این اداره کل به صورت سازشی حل و فصل شده است.

رحیمی گفت: پس از صدور رأی اولیه و بدوی تعداد سه هزار و ۳۰۰ پروند با تجدید نظرخواهی طرفین دعوی به صورت مجدد در هیأت حل اختلاف بررسی و احکام لازم صادر شد.

او با اشاره به اینکه کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌های کارگری و همزمان ارتقا کیفی آرا صادره به صورت همزمان در دستور کار قرار دارد افزود: تأیید بالای ۹۰ درصد آرای صادره این استان طی فرجام خواهی‌های انجام شده در شعبات دیوان عدالت اداری کشور، نشان از برنامه ریزی برای افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید است.

رحیمی یادآور شد: با الکترونیکی شدن فرایندهای ثبت شکایت کارگری و کارفرمایی و راه اندازی سامانه جامع روابط کار در برخی موارد شاهد کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات در هیأت‌های تشخیص استان به ۱۰ روز نیز بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ هیئت تشخیص و ۵ هیئت حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.