مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل شتاب بیشتری می‌گیرد.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: با اجرای قانون اختصاص بخشی از درآمد حاصل از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی شتاب بیشتری می‌گیرد.

او افزود: با تصویب اختصاص بخشی از درآمد حاصل از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی، گام مهمی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تأمین منابع مالی پایدار برای خدمت رسانی مطلوب در سطح شهر‌ک‌ها و نواحی صنعتی و کمک به شرکت‌های خدماتی متولی اداره و نگهداری آن‌ها برداشته شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، یک درصد از مالیات و عوارض بر ارزش افزوده موضوع ماده ۷ این قانون، به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز شهر‌ک‌ها و نواحی صنعتی برای ایجاد، تکمیل و نگهداری زیرساخت ها، مدیریت پسماند و فاضلاب، ارائه خدمات و کمربند سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص خواهد یافت.

اهلی با بیان اینکه کم کردن تصدی‌گری بخش دولتی و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، اصلی‌ترین و مهمترین هدف از واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی به صنعتگران و شرکت‌های خدماتی است، افزود: با توجه به پیاده سازی و اجرای قانون واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی، ملزم به واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی متشکل از واحد‌های صنعتی همان شهرک بودیم که با توجه به درآمد ناپایدار این شرکت‌های خدماتی، این امر سبب بروز برخی مشکلات و از بین رفتن زیرساخت شهرک‌های صنعتی واگذار شده شده بود که در صورت اجرای این مصوبه در سال ۹۹، وضعیت شرکت‌های خدماتی و در نتیجه ارائه خدمات آنان به واحد‌های صنعتی بهبود خواهد یافت.

او یکی از مهمترین وظایف اساسی و ذاتی این شرکت را خدمت رسانی به واحد‌های صنعتی دانست و افزود: با اجرای این قانون، تکمیل زیر ساخت‌ها و ارائه خدمات مطلوب به واحد‌های تولیدی تسریع یافته و این امر سبب افزایش سطح رضایت مندی واحد‌های صنعتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد تا با اجرایی شدن این مصوبه در سال آتی شاهد افزایش توان مالی شرکت‌های خدماتی برای ارائه خدمات هرچه بهتر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در نتیجه آبادانی هرچه بیشتر شهرک‌های صنعتی استان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.