پیوستن اقشار مختلف جامعه به پویش بدون برچسب قیمت نخریم

رئیس صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت:پیوستن به پویش «بدون برچسب قیمت نخریم» ازسوی اقشار مختلف جامعه با اشاعه و فرهنگ سازی آن باعث پیدایش یک نظارت همگانی در سطح بازارخواهد شد.

پیوستن اقشار مختلف جامعه به پویش بدون برچسب قیمت نخریمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسین،رئیس صنعت، معدن و تجارت بوشهر صبح پنجشنبه بیان کرد: اطلاع از قیمت کالا ابتدایی‌ترین حق مصرف کننده است که با پیوستن به این پویش (بدون برچسب قیمت نخریم) می‌توان آن را به یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه کرد.

او عنوان کرد: یکی از راهکار‌های مؤثر تنظیم بازار برای فراهم ساختن شرایط سالم انتخاب کالا و خدمات برای مصرف کنندگان نصب برچسب قیمت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: رعایت نصب برچسب قیمت بسیار حائز اهمیت بوده و  قانونگذار در قوانین متعدد به منظور یادآوری درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخ‌نامه در محل کسب یا حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد تأکید می‌گردد.

حسینی از رؤسای اتحادیه‌های صنفی در سطح بازار خواست با نصب تراکت و آگهی و اطلاع رسانی طرح همگانی پویش (بدون برچسب قیمت نخریم) در واحد صنفی مربوطه در اشاعه این پویش فعال‌تر شوند و همزمان اتاق اصناف نیز تذکرات لازم را به صنوف برای رعایت این موضوع مهم داشته باشند.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی ازجمله عدم درج قیمت کالا و هرگونه خدمات با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان گزارش کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.