مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از لزوم توجه به پرداخت حقوق کارگران در پایان سال خبر داد.

لزوم توجه به پرداخت مطالبات کارگران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ شیرخانی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در اجرای تبصره ماده ۱۳ و ماده ۳۷ قانون کار، پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در آستانه عید نوروز از اولویت‌های برنامه ریزی شده  اداره کل استان ایلام است که برای تحقق این مهم از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

او ادامه داد: کلیه کارفرمایان و پیمانکاران استان ایلام باید تمام مطالبات معوقه، عیدی و سنوات کارگران را قبل از سال جدید پرداخت کنند.

شیرخانی اظهار کرد: امروز کارگر و کارفرما به عنوان شریک اجتماعی دولت بوده و قطعا در این شرایط اقتصادی یکی از اقشاری که در این شرایط بیشترین آسیب بر آن وارد خواهد شد، قشر کارگری است.

او با بیان این که در این شرایط، حقوق فعلی کارگران، کفاف هزینه‌های ابتدایی آن‌ها را نمی‌کند افزود: پشتوانه آن‌ها همین حقوق و عیدی پایان سال می‌باشد که بتوانند شرمنده خانواده خود نباشند، بنابراین ضمن ارج نهادن به تمامی کارفرمایان عزیز که قطعا مشکلات آنان نیز دست کمی از کارگران ندارد، اما انتظار می‌رود نگاهی ویژه به این خادمان تولید و صنعت داشته باشند تا بتوانند به حداقل معیشت و زندگی شان برسند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان کرد: افرادی که حقوق و مطالبات کارگران را نادیده می‌گیرند با استفاده از اهرم‌های قانونی با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.