راه اندازی آزمایشگاه کرونا ویروس در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند

آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا ویروس در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند راه اندازی و کار ۱۲ نمونه در این آزمایشگاه انجام شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۸۷ نمونه ارسالی به تهران، ۷۲ مورد منفی و ۱۵ مورد مثبت بوده است و یک مورد نیز تا کنون فوتی داشته ایم.

او با بیان اینکه موارد مثبت کرونا مربوط به شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و زیرکوه بوده است، افزود:اگر موارد فوتی جدید مشخص شود، قطعا اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 دهقانی فیروز آبادی با اشاره به شایعات مبنی بر فوت بیمار فردوسی به علت کرونا، اظهار کرد: علی رقم ارسال نمونه به تهران، تاکنون جواب نمونه گزارش نشده اما تمام ملاحظات بهداشتی برای تدفین این فرد در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: از امروز آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا ویروس در بیمارستان ولیعصر (عج) راه اندازی شد و برآورد شد که کار ۱۲ نمونه در این آزمایشگاه تا پایان امشب انجام شود.

اوبا اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود روزانه بیش از ۲۰ نمونه در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس، به تدریج حجم نمونه‌ها افزایش خواهد داشت.

 دهقانی فیروز آبادی گفت: از موافقت نماینده، ولی فقیه در استان، مبنی بر عدم برگزاری نماز جمعه این هفته در استان خبرداد و افزود: با مجوز استانداری، ادارات استان روز شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برای کاهش ساعت کاری هفته آتی، در قرارگاه استانی مقابله با کرونا ویروس تصمیم گیری خواهد شد، اظهار کرد:پیام تمام این اقدامات این است که مردم باید موضوع کرونا ویروس را جدی بگیرند و در خانه بمانند وعدم خروج از منازل مهمترین فاکتوری است که می‌تواند به پیشگیری از شیوع کرونا ویروس کمک کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.