با مهار آتش سوزی یک فروند شناور در حوالی بندر بوشهر ۶ سرنشین این شناور از خطر مرگ نجات پیدا کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پنج ساعته نجات خدمه، مهار آتش سوزی و مقابله با آلودگی نفتی شناور باری سامر ١ در آب‏‌های این استان با موفقیت پایان یافت و ۶ سرنشین این شناور از خطر مرگ نجات پیدا کردند.

محمد قاسمی افزود: ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه شناور سامر ١ در فاصله یک مایلی کانال دسترسی بندر بوشهر از ناحیه موتورخانه دچار آتش سوزی شد که با گزارش این وضعیت بلافاصله یدک‌کش‌های هدایت ۳ و تاسوعا برای به محل وقوع حادثه اعزام شد.

او بیان کرد: ساعت ۲۳:۲۵ یدک‌کش‌های هدایت٣ و تاسوعا به محل وقوع حادثه رسیدند و عملیات اطفا حریق با کمک  یدک‌کش‌ها و آتش نشانان آغاز شد. 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با تلاش آتش نشانان پس از گذشت نزدیک به سه ساعت آتش در ساعت ۲:۲۰   بامداد پنجشنبه به طور کامل مهار شد.

قاسمی گفت: با توجه به رویت آلودگی در پاشنه شناور، شناور هادی ٥ به‌همراه تیم مقابله با آلودگی وتجهیزات بوم و پد جاذب برای کنترل آلودگی به سمت شناور سامر١ اعزام شد و ساعت ۲:۴۵ با ورود ایمن به موتور خانه وخاموش شدن ژنراتور عملیات امداد و نجات با کمترین خسارت مالی ممکن با موفقیت پایان یافت و شناور حادثه دیده به کمک یدک کش محرم در لنگرگاه داخلی بندر بوشهر مستقر شد.

او بیان کرد: ۶ سرنشین حادثه نیز در خانه نجات یافتگان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اسکان داده شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.