مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: تجهیزات مربوط به مراکز انتقال خون در استان تهران دو بار در روز ضد عفونی می شوند.

محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون استان تهران حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است و این مسئله می‌تواند زنگ خطری برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محسوب شود.

او ادامه داد:  به تمام مردم خیر و نیکوکار توصیه می‌کنم جهت اهدای خون و فرآورده های خونی به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند تا نیاز بیمارستان ها به این ماده حیاتی دچار مشکل نشود.

مهدی زاده  بیان کرد: مردم می توانند با رعایت مسائل بهداشتی و در کمال آرامش و اطمینان با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد:  تمام مراکز انتقال خون اهداف اهدای خون در سطح استان تهران در روز دو بار ضد عفونی می شود و همچنین تجهیزات به کار رفته برای اهدای خون کاملاً استریلیزه و ضد عفونی شده است.

او ادامه داد: اهداکنندگان مستمر و باسابقه اگر مبتلا به سرماخوردگی جزئی هستند جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون به هیچ عنوان مراجعه نکنند. مردم اطمینان کامل داشته که هیچ مشکلی برای آن‌ها در هنگام مراجعه به مراکز انتقال خون ایجاد نمی‌شود.

او گفت : فرد هنگام مراجعه برای انتقال خون توسط پزشک مورد معاینه قرار می‌گیرد و در صورتی که فرد مشکوک به بیماری باشد از ورود او به سالن اصلی اهدای خون جلوگیری به عمل می آید.

مهدی زاده بیان کرد:  به طور کلی اسفند ماه یکی از ایام پر مصرف خون  در طول سال است به همین دلیل به بیمارستان ها و مراکز درمانی ابلاغ کرده‌ایم که از انجام عمل های غیراورژانسی  در این زمان پرهیز کنند تا  بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از نظر تامین خون و فرآورده‌های خونی اورژانسی دچار مشکل خاصی نشوند.

او تاکید کرد:  میزان ذخایر خون و فرآورده های خونی کاهش پیدا کرده است اما خوشبختانه هنوز به مرحله بحرانی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار