کارشناس مبارزه با بیماری ها، مستقر در مرکز بهداشتی درمانی روستای گسک از آمادگی اکیپ آموزشی پیشگیری و مبارزه با کرونا در روستای گسک شهرستان درمیان خبر داد.

احراری کارشناس مبارزه با بیماری ها، مستقر در مرکز بهداشتی درمانی روستای گسک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: این اکیپ آموزشی از ۳روز پیش در این روستا آغاز به کار کرده است.

او با اشاره به اینکه حجم تردد خودرو‌های عبوری از جاده بین المللی این روستا به افغانستان بالا است، افزود: اولویت خدمات دهی این اکیپ به خودرو‌های عبوری اختصاص یافته است.

احراری بیان کرد: تاکنون روزانه یک بسته صدتایی دستکش یکبار مصرف و حدود ۱۵۰برگه آموزشی تهیه و در جاده روستا به مسافرین و رانندگان تحویل داده شده است.

کارشناس مبارزه با بیماری ها، مستقر در مرکز بهداشتی درمانی روستای گسک بیان کرد: علاوه بر این به خودرو‌های عبوری آموزش‌های لسانی در حد یک دقیقه داده می‌شود.

او تصریح کرد: به دلیل کمبود دستکش و نبود ماسک به تعداد ساکنین روستا، از مراجعه حضوری این اکیپ به درب منازل صرف نظر شده و فقط به مراجعین به مرکز بهداشت این ملزومات به همراه آموزش داده می‌شود.

احراری ادامه داد:مسئولین این اکیپ به مراکز عمومی روستا اعم از آتش نشانی، نانوایی ها، باجه پست بانک و پمپ بنزین  مراجعه کرده و علاوه بر آموزش‌های شفاهی بروشور‌های آموزشی و ماسک و دستکش در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

کارشناس مبارزه با بیماری ها، مستقر در مرکز بهداشتی درمانی روستای گسک ادامه داد: در روز‌های آینده هم قرار است این اقدام پیگیری شود و ساعت کاری این اکیپ در مسیر حرکت رانندگان عبوری از ساعت ۶:۳۰تا۸:۳۰صبح و ۱۲:۰۰تا۱۳:۰۰ظهر خواهد بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.